Az úgynevezett magasirodalmat megjelentető magyar könyvkiadásra egyszerre igaz, hogy nem folytat PR-tevékenységet, mert zárkózott, egyre inkább önmagába forduló, ugyanakkor igaz az is, hogy töretlenül és egyfolytában képviseli a legmagasabb irodalmi minőséget.
Ebből a két, egymásra ható tényből sok minden következik. Például nem alakul ki a kiadók között a klasszikus értelemben vett piaci verseny. Nincsenek brand-ek. Az olvasók talán nem is tudnának kiadókat felidézni, csak szerzőket.
Az utóbbi pár év néhány kiszámíthatatlan és sok meglepetést okozó szerzővándorlásától eltekintve (melyeknek inkább személyi okai voltak, semmint piaci-financiális) évtizedek óta nem történik semmi.
A kiadó lojális a szerzőhöz, a szerző lojális a kiadóhoz, és nem utolsó sorban: az olvasó a szerzőhöz.
A kiadók ugyan elkeseredetten próbálkoznak kapcsolatot teremteni potenciális olvasójukkal, de ezek a próbálkozások nem vezetnek sikerre.
A Kalligram Kiadó egy frissen megjelent videóval most új hangon próbálja megszólítani az olvasókat.
Gerőcs Péter
Itt egy interjút olvashatsz a Kalligram kiadó vezetőjével.