Nem esett szó külön a Kutyaszorítóbban című Tarantino-feldolgozásról, mert némiképp kilóg a 011 Fesztivál felhozatalából, de ez semmiképpen sem az előadást minősíti, sokkal inkább a fesztivál váratlanul magas színvonaláról árulkodik. Váratlan azért, mert a fesztivál lebonyolítása a Thália Színház, a Bárka Színház és az Átrium Film-Színház egymástól meglehetősen távol eső helyszínei ellenére is zökkenőmentesen zajlott. Váratlan azért, mert a szervezők olyan újdonságokkal rukkoltak elő, mint az előadások HD minőségű, élő közvetítése az interneten. És váratlan azért is, mert a Garzonpánik és a Meanwhile in Kansas nem csupán jól, de annyira jól sikerült, hogy bármelyik hazai vagy nemzetközi fesztiválon szerepelhetne. A 011 Fesztivál mellett szóló számtalan érv közül felsoroljuk a 11 legfontosabbat.
1. Garzonpánik
A 011 Fesztivál a Garzonpánik bemutatójával vette kezdetét, s mindjárt az elején nagyon magasra tette a mércét. Az előadás „egy néhol fanyar humorú, máskor könnyfakasztóan vicces tragikomédia, egy párkapcsolati tréninggel felérő lélektani dráma és egy misztikus elemekkel teletűzdelt, lebilincselő science fiction emlékezetes találkozása.” A Garzonpánik kritikája itt olvasható.
2. Pálos Hanna
Pálos Hanna a négy előadásból háromban is játszott volna, de a Kutyaszorítóbban című előadásban Trokán Nóra helyettesítette, mert épp akkor mutatták be a Fényevőket a POSzT-on. A Katona József Színház színésznője nemcsak, hogy készséggel adott interjút, de még a Garzonpánik szenzációs nagymonológjából is felidézett egy részletet:
Szemét szar alak vagy… Szerintem te egy nagy szar vagy. Undorodom a magasságodtól, undorodom a korodtól, a lábméretedtől és a személyi számodtól is felfordul a gyomrom, ha csak ránézek. […] Olyan undorító ember vagy, hogy a saját salakomnak sem kívánom, hogy kézbe vegyed. Ha csak arra gondolok, hogy magamba engedtem azt a leprás csirkelábszerű tömlődet, legszívesebben kiműttetném magamból az összes olyan testrészt, amihez valaha hozzáértél. Költözne bele a herédbe a legocsmányabb giliszta, és zabálná fel az összes spermádat. […] Csak azt nem értem… Azt az egyet nem értem, hogy nekem… miért kell itt lennem, amikor én emberi lény vagyok. Valaki! Valaki mondja meg, könyörgök! Mi az az ok, ami miatt ugyanazt a sorsot szánták nekem is, mint ennek a megnevezhetetlennek! […] Akinek még normális munkahelye sincs! Aki szó nélkül felzabálja az ember diákhitelét, és ahelyett, hogy részt vállalna az anyagiakban, megbassza a nővéremet, és utána belehazudik a pofámba.
3. Kutyaszorítóbban
Ha valamiért, akkor Király Dániel miatt mindenképpen emlékezetes marad a Kutyaszorítóbban. Már az is megrázó, ahogyan a börtöninterjú során az életfogytosok modorában motyog, de a hosszúra nyúlt, saját maga dirigálta zenés-táncos őrület és benne a filmes klasszikusok egész sorát idéző pantomim-jelenet egészen lenyűgöző.
4. Kísérőprogramok
A 011 Fesztivál minden előadására jutott egy-egy levezető program: a fesztivál nyitóbulija a 400 bárban volt a Garzonpánik után, a Kutyaszorítóbbant követően Tarantino-bulira hívták a nézőket a Bárka Színház kávézójába, a Droszt utáni záróbulit pedig az Átriumban tartották.
5. Ed is On
A dallamos, szövegcentrikus zenét játszó Ed is On koncertje mindenképpen kiemelkedett a kísérőprogramok közül, Tasnádi Bence pedig meglepő őszinteséggel és közvetlenséggel mesélt a dalszövegei személyes vonatkozásairól a Librarius-nak.
6. Szervezés
A csapat a legapróbb részletekre is ügyelt. Utólag persze reklámfogásnak is tűnhet egy-egy figyelmesség, de akkor és ott, a Bárka ezer fokon izzó katlanjában életmentőnek bizonyult a székekre elhelyezett mentolos cukorka, zsebkendő és ásványvíz.
7. Meanwhile in Kansas
Ha volna ilyen díj, a legjobb előadásnak járó elismerést alighanem a Meanwhile in Kansas kapná, hiszen az előadás többek között azt is „megmutatja, hogy így is hozzá lehet nyúlni az (irodalmi alap)anyaghoz, testközelből szembesít a kábítószerek mellékhatásaival és már az első alkalommal színház iránti függőséget okoz.” A Meanwhile in Kansas kritikája itt olvasható.
8. HD stream
Magyarországon a 011 Fesztiválról közvetítettek először élőben, HD minőségben. A Kutyaszorítóbban esetében még az akadozó képre és az el-eltűnő hangra panaszkodtak a nézők, de a másnapi Meanwhile in Kansas közvetítése alatt már minden flottul ment.
9. Droszt
A Droszt egy a maga nemében egyedülálló színházi és filmes kísérlet, hiszen, fogalmazott az előadást rendező Radnai Márk, „miközben a színészek eljátsszák a színpadon a jeleneteiket, a néző eközben lát egy hatkamerás forgatást is. Ebből következik, hogy minden akkor és ott, a helyszínen zajlik. Tehát élőben keverődik a hang, történik a vágás, és a közönség mindezt egy nagy vásznon, mint egy filmet végignézheti. Így szóban elmondva egyszerűnek tűnhet, de […] minden egyes szereplőnek és közreműködőnek, akár egy filmforgatásnál, hihetetlenül pontosnak és fegyelmezettnek kell lennie.” A Droszt kritikája itt olvasható.
10. Színészmustra
Habár mind a négy előadás a -011- Alkotócsoport munkája, a csapat nem állandó társulatként működik, ezért külön öröm volt Borbély Alexandrát, Gosztonyi Csabát, Király Dánielt, Klem Viktort, Kovács Ádámot és Pálos Hannát néhány nap leforgása alatt több szerepben is látni.
11. Radnai Márk
Ha a -011- Alkotócsoport állandó társulatként működne, akkor sem volna rá nagyobb esély, mint így, függetlenként, hogy egyetlen rendező előadásai töltsék ki a fesztivál teljes programját. Nyilván van ebben némi kockázat, de a Garzonpánik, a Kutyaszorítóbban, a Meanwhile in Kansas és Droszt alapján nyugodtan ki lehet jelenteni: Radnai Márk rászolgált a bizalomra.