Egy színpadra felugró, táncoló, magáról szelfit készítő férfi zavarta meg Fischer Ádám és az Orchestra of the Age of Enlightenment angol zenekar koncertjét a londoni Royal Albert Hallban – írja a Guardian.
Fischer Ádám és az Orchestra of the Age of Enlightenment legutóbbi koncertjére sokáig a páratlanul előadott Bramhs-szimfónia és Dvorak 9. (Újvilág) szimfóniájának újragondolt előadása miatt fognak sokan emlékezni, valamint az új őrület, a szelfizés miatt. A szimfónia záró tétele idején ugyanis egy férfi berohant az előadóterembe, felugrott a színpadra, és lefilmezte, ahogyan a zenekar előtt táncol, majd boldogan engedte, hogy a biztonsági személyzet levonszolja a színpadról – írta csütörtökön internetes felületén a The Guardian, amely szerint Fischer Ádám mindössze egy elképedt pillantást vetett a betolakodóra. A zenészek figyelmen kívül hagyták a rendbontót, és folytatták a darabot, amelyet aztán a nézők vastapssal jutalmaztak – olvasható a brit napilap honlapján.
A The Guardian kritikusa izgalmas, energikus karmesterként méltatta Fischer Ádámot, aki – mint írták – a nosztalgiázással szakítva alaposan újragondolta a szimfóniát. Az előadást a kezdettől a végéig dráma és feszültség hatotta át, frissen hangzó és újragondolt volt a lap szerint. Brahms Hegedűversenyét Viktoria Mullova adta elő. Előadása jól ismert és nagyszerű, méltóságteljes, de részletesen kidolgozott.
Fischer Ádámnak kiváló érzéke van a mű nagyságához és mélységéhez, és a zenekar kifogástalanul játszott. A műsort Smetana Az eladott menyasszony című operájának nyitánya nyitotta, amely precíz és szenzációs volt – írta a The Guardian kritikusa.