A mexikói specialitásokat áruló Chipotle gyorsétterem A-listás írók szövegeit és rövidebb idézeteit nyomja rá eldobható papír poharaira és zacskóira – írja a divany.hu. Az eset felkeltette a sajtó figyelmét, kiemelt témaként kezelte a hírt az elmúlt hónapokban többek között a New York Times, a Vanity Fair és a Huffington Post is.
A „ Cultivating Thought” néven futó kampány szülőatyja, a Brooklynban élő regényíró, Jonathan Safran Foer volt, aki egy napon éppen a Chipotle egyik éttermében ebédelt, mikor rájött, hogy semmi mást nem tud csinálni azon kívül, hogy eszi a burritóját.
Halálosan frusztált lettem. Nem volt nálam se egy könyv, se egy magazin, de még a telefonom sem
– emlékszik vissza a nagy pillanatra a Minden vilángol, a Rém hangosan és irtó közel és az Állatok a tányéromon című regények írója. Foer esete az eldobható irodalommal azért is érdekes, mivel pár évvel ezelőtt a New York Press csípős nyelvű újságírója, Harry Siegel egyik cikkében „szerencsesüti-szintű okoskodásnak” titulálta a 37 éves író munkáit. Ebből kiindulva Foertől szép visszavágás bevállalni egy ilyen jelentőségű reklámkampányt, főleg annak ötletgazdájaként.
Tehát Foernek támadt egy ötlete:
Mi lenne ha valami igazán jó olvasnivaló volna a Chipotle poharakon? Vagy zacskókon?
Mivel pár éve véletlenül találkozott a vállalat vezérigazgatójával, Steve Ellsszel, így az ismeretségre hivatkozva e-mailben elküldte neki az ötleteit.
Fogadok, hogy minden nap egy csomó olyan ember tér be az étterembe, akik hasonló problémákkal találják szembe magukat, mint én. Pedig akár pozitív élményekkel is gazdagodhatnának, ha hozzájuthatnának valami érdekes szöveghez étkezés közben
– fejtette ki Foer. A folytatásért kattints ide.
Hasonló cikkek a témában:
Csemegézz, a nagy írók is nassoltak!