A Szerk. avatar
2014. szeptember 7. /
, , ,

Magyar operatőrök filmje nyerte az Arany Oroszlánt

A magyar operatőrökkel, Borbély Istvánnal és Pálos Gergellyel dolgozó svéd Roy Andersson A Pigeon Sat On A Branch Reflecting On Existence (A galamb aki az ágon ül és a létezésen gondolkodik) című filmje nyerte az Arany Oroszlánt az idei Velencei Filmfesztiválon.

https://www.youtube.com/watch?v=MhpedyLXevo

Az eredmény nem is annyira meglepő, a film képi világáról már napok óta elragadtatással beszélnek Velencében. A film hét évig készült és Peter Brueghel Vadászok a hóban című festménye ihlette, de abszolút mai történet az emberi faj kicsinyességéről, szánalmas életű főhősökkel, tragikomikus hangvételben. Az alkotás az Élet trilógia záródarabja. Összesen 39, zárt térben, díszletek közt felvett jelenetből áll. Az operatőri munka kiemelten fontos volt benne, hisz Andersson mindig is társrendezőnek tekintette operatőr partnereit, aki jelen esetben Borbély István volt, de a filmet Borbély betegsége miatt már asszisztense, Pálos Gergely fejezte be.

Magyar operatőrök filmje nyerte az Arany Oroszlánt - Andersson
Képforrás: royandersson.com

A legjobb rendezőnek járó Ezüst Oroszlánt Andrej Koncsalovszkij kapta A postás fehér éjszakája című filmért. A zsűri nagydíja  Joshua Oppenheimernek jutott. Filmje egy korábbi munka, A gyilkosság aktusa című darab folytatása. Az még az indonéziai kommunistaüldözésekről szólt, ez pedig az áldozatok szempontjából meséli újra a történetet.

A legjobb színész és színésznő egy olasz filmben, a Saverio Costanzo rendezte Éhes szívekben szereplő Adam Drivernek és Alba Rohrwachernek jutott. A történet vígjátéknak indul, egy merikai nő és egy olasz férfi megismerkedik egy kínai étterem vécéjében, s a találkozásból gyorslefolyású szerelem bontakozik ki, amely aztán egyre inkább tragédiába fordul és drámai véget ér. Egyfajta  „love pszicho”, amilyet még nem nagyon láttunk moziban.

Megosztás: