Olasz és magyar divatutak

Divatutak és sikertörténetek címmel rendeztek bemutatkozó-estet fiatal olasz és magyar divattervezőknek az Olasz Kultúrintézetben. Elsőként a feltörekvő olasz tervezők, Flavia La Rocca, Nayra Laise és Stefano Ughetti kollekcióit láthatta a közönség, majd a magyar tehetségek, Merő Péter és Vágó Réka tavaszi-nyári ruháit és kiegészítőit viselve vonultak végig a kifutón a modellek.

Flavia La Rocca számára nagyon fontos a környezetvédelem, így kollekciójának darabjai kizárólag környezetbarát, újrahasznosított anyagokból készültek. A ruhák összerakhatóak, cipzárak és gomblyukak segítségével többféleképpen lehet őket kombinálni. A különleges ruha-puzzle-ök laza, praktikus, sportos dizájnja számomra felszabadult, kötöttségektől és kényszerektől mentes, urbánus tervezői gondolkodás bizonyítékai. A tervező legnagyobb érdemének azt tartom, hogy az egyenes vonalak és modern szabások ellenére sem mond le a nőiességről, hanem egy finom pasztellszín vagy különleges dekoltázs formájában minden ruhadarabnak meghatározóan feminin vonást ad.

Flavia La Rocca kollekciója
Flavia La Rocca kollekciója

Nayra Laise ideálja nyíltan romantikus nő, aki időtlen eleganciáját a hétköznapok során is meg akarja mutatni. A ruhákat a klasszikus művészet és geometria ihleti, vonalaik kiemelik a női sziluett eleganciáját. A kollekció minden egyes darabja azt bizonyítja, hogy a tervező pontosan tudja, hol a helye egy flitternek, egy gyöngynek, egy kristálynak, egy szaténmasninak, egy virágdísznek vagy egy kis csipkének – és az átlátszó anyagok használatát sem viszi túlzásba.

Nayra Laise kollekciója
Nayra Laise kollekciója

Stefano Ughetti vonala, a CAMO az olasz szellemiség és kézművesség képviselője a férfidivatban. Az öltözékek egyszerűsége és hordhatósága szinte meglepően hat a kifutóról. Aprólékosan kidolgozott részleteikben annyira nyilvánvalóan tetten érhető a kézműves munka, hogy a ruhadarabok szinte hallhatóan tüntetnek a tömeggyártás homogén esztétikája ellen.

CAMO by Stefano Ughetti
CAMO by Stefano Ughetti

Merő Péter szerint az ideális nő érzéki, törékeny és intelligens, mindeközben erőt és magabiztosságot sugároz. Tervezőként e szélsőségek között keresi a harmóniát. Legfőbb ihletforrása a hollywoodi filmek kiszámíthatatlan és csábító femme fatale-ja, de minden ruhadarabja egyedi, mindegyiknek saját személyisége van. A színek, a formák, és az anyagok változatossága szédítő, minden egyes alkotás más stílust képvisel – és gyönyörűen párosulnak hozzájuk Vágó Réka egyedi kiegészítői.

Vágó Réka a kozmopolita nők tervezője, azoké, akik extrém helyzetekben is divatosak és csinosak akarnak lenni, és akik tudják, hogy egy cipő vagy egy táska meghatározhatja az egész napjukat. Kulcsszavai a kreativitás, a könnyedség és a kényelem. A cipők és táskák szervesen illeszkednek a modellek öltözékéhez, nem hivalkodóak, de nem is maradnak észrevétlenek.

Merő Péter ruhái és Vágó Réka kiegészítői
Merő Péter ruhái és Vágó Réka kiegészítői

A divatbemutató megszervezése mellett a Kultúrintézet halljában és termeiben mini-kiállításokat rendeztek néhány olasz és magyar tervező munkáiból. A leglátványosabb kreációk Gianluca Tramburini Conspiracy néven futó projektjének darabjai voltak: a vitrinekben egyesével, műtárgyként kiállított cipők inkább hasonlítottak különleges ékszerekre, aprólékosan megmunkált szobrokra vagy művészeti installációkra, mint lábbelikre. A Nagy Adrienn nevéhez fűződő magyar márka, a Rienne Creations kézzel készített, egyedi ékszerei nemcsak méretükkel és statement-jellegükkel hívták fel magukra a figyelmet, hanem a kristályok különleges, kopottan csillogó, vintage-hatást keltő festésével is. A nyakláncok és karkötők sajnos némileg eldugott helyen, egy zongora tetején kaptak helyet a divatshow kellékeivel, kifutóval és széksorokkal berendezett terem végében. A hatalmas tér jobban látható és könnyebben megközelíthető sarkaiban Ács Ilona iparművész LAONI márkájú bőrtáskáit és karkötőit, Vágó Réka cipőit és táskáit, valamint a nápolyi bőrdíszművesség kiegészítőit állították ki. A standok rendezetlensége, a kiállítási koncepció hiánya és az asztalok előtt lökdösődő tömeg miatt létrejött bazári hangulat nem tett jót az egyébként elegáns és jól szervezett eseménynek. Maguk a divattárgyak azonban láthatóan a legmagasabb minőségű anyagokból készültek, precíz kézműves technikával, így mindenképpen érdemes volt közelről megcsodálni őket.

Megosztás: