+ Életmód

Így újulj meg tavaszra lelkileg!

tavasz

A jóga jótékony hatását már mindenki ismeri, de nem kell jóginak lenni ahhoz, hogy rendszeresen megnyújtóztassuk a végtagjainkat.

Keresés a weben

A tél mindenkit megvisel, ráadásul erre még rájöttek az olyan események is, mint a háború, a pandémia és a különféle válságok. Jellemző, hogy télen egyébként is kicsit szomorkásabb lehet a hangulatunk, hiszen a napfény hiánya, a hideg és a szmogos levegő nem éppen kecsegtető a megfelelő lelkiállapot eléréséhez. Viszont ahogy jön a tavasz, úgy újulhatunk meg mi is. Íme, pár rendhagyó tipp hozzá!

Itt az idő megkezdeni a vitaminpótlást – de nem úgy, ahogy megszoktuk!

A bevásárlóközpontokból és a piacról ilyenkor még nem érdemes zöldségeket vásárolni, hiszen nincs idénye a legtöbbnek. Ez azt jelenti, hogy külföldi vagy üvegházas árut kapunk, utóbbi pedig rendkívül kevés tápértékkel rendelkezik. Viszont erre is van megoldás. Már februártól elkezdhetünk salátamagokat vetni, amelyek akár egy panel konyhaablakában is ízletes és egészséges leveleket adnak. A saláta, habár nagyon alacsony kalóriával bír, valójában tele van értékes ásványi anyagokkal. Mi magunk is könnyen nevelhetünk salátát, nem kell hozzá csak minőségi virágföld, egy világos ablakpárkány, illetve ha van kertünk, akkor ilyenkor már kint is elkezdhetjük a vetést. A saláta szinte mindenféle cserépben dúsan adja levéltermését, nincs más dolgunk, mint a rendszeres öntözés. Pár héten belül pedig bőséges és egészen augusztusig szedhető salátákat kaphatunk. Hasonlóan járhatunk el a fűszernövények esetében is. Tipp, hogy ha van otthon alap szerszámkészlet, akkor falapokból könnyedén barkácsolhatunk virágládákat is, amelyekben még bőségesebben fejlődhetnek növényeink.

Nyújtás – egészségünk másik alapja

A jóga jótékony hatását már mindenki ismeri, de nem kell jóginak lenni ahhoz, hogy rendszeresen megnyújtóztassuk a végtagjainkat és az izomzatunkat. Ez még nem is megterhelő, habár eleinte fájdalmas lehet a feszülés, de mindenki higgye el, megéri. A rendszeres nyújtás és az izmok laza átmozgatása fokozza az anyagcserét, illetve jelentősen javítja a közérzetet. Vegyünk példát a macskákról: kevés depressziós akad köztük – persze ez csak vicc, viszont érdemes követni ezt a jó szokásukat.

Kattints ide a hozzászóláshoz

Hozzászólás

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

I accept the Privacy Policy

Népszerűek

To Top