+ Életmód

Elindult a Száraz november a kockázati ivóknak

A kampány elsősorban a kockázati ivóknak szól, akik egy héten három-öt alkalommal fogyasztanak alkoholt és egyszerre egy egységet, tehát egy pohár sört vagy három centiliter tömény italt.

Elindult a Száraz november elnevezésű kampány, amelynek célja, hogy a résztvevők egy hónapig ne igyanak alkoholt – mondta Dávid Ferenc szociológus, a Kék Pont Alapítvány munkatársa.

A kampány elsősorban a kockázati ivóknak szól, akik egy héten három-öt alkalommal fogyasztanak alkoholt és egyszerre egy egységet, tehát egy pohár sört vagy három centiliter tömény italt. Alkoholfogyasztásuk problémássá válhat egy negatív életesemény, válás vagy a munkahely elvesztése esetén.

Aki végigcsinálja a Száraz novembert, egy kicsit „legyőzi önmagát”, és megváltozik a viszonya az alkoholhoz. Az illető nem lesz antialkoholista, de megtanul nemet mondani, megtanulja azt mondani egy társaságban, hogy „köszönöm, nem kérek”, elindul a mértékletesség felé és sokkal jobban rálát arra, milyen a fogyasztása.

A Száraz november kampány része az is, hogy ha valakinek nem sikerül végigcsinálnia, legalább foglalkozzon vele.

Dávid Ferenc azt mondta, az a jellemző, hogy akik teljesítik ezt a kihívást, sokkal kevésbé csúsznak vissza a napi alkoholfogyasztásba.

A szakember szerint fontos, hogy legyenek kormányzati programok, alkoholpolitika azért, hogy távol tartsa a fiatalokat az alkoholfogyasztástól, de ebben óriási a felelőssége a felnőtteknek, a családnak is, annak, hogy milyen példát mutatnak.

Kattints ide a hozzászóláshoz

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

Népszerűek

To Top