Érdekes történetek a xx. századi magyar sajtó alapján – 1956.
január, NSZK – A frankfurti autó-kiállításon bemutatták a szétszerelhető garázst, amely egyszerű anyagokból, akár horganyzott hullámlemezből is készülhet. A lényeg a gyors és egyszerű szét- és összeszerelhetőség. Ha egy autótulajdonosnak szétszerelhető garázsa volt, idővel nem kellett azon morfondíroznia, miért ültette olyan közel a gyümölcsfát, egyszerűen arrébb szerelte a garázst.
január, Bulgária – Magyarországról sok Csepel teherautót helyzetek üzembe Bulgáriában. Hogy a járművek működésének megbízhatóságát reklámozzák, a szófiai külkereskedelmi kirendeltségen ünnepélyesen megajándékozták azokat a sofőröket, akik 100 ezer vagy 300 ezer kilométert hajtottak teherautójukon különösebb szervizmunkálatok nélkül. Az egyik sofőr megjegyezte, hogy ez nem csak az ő érdeme, hanem a teherautóé is, ezért legszívesebben megfelezné vele az ajándékot.
január, Szovjetunió – A szovjet fővárosban, a Moszkva folyón épülő új közúti híd parti feljárója alatt megkezdték az emeletes garázsok létesítését. A bal parti garázsokban 600, a jobb parti garázsokban 80 autó kap majd helyet. Sokan töprengtek azon, miért ilyen aránytalanul nagy a különbség jobb és bal part között, de nem találtak rá megfelelő katonai magyarázatot.
február, Csehszlovákia – Hosszú távú kísérlet kezdődött azzal, hogy a gépek és szerszámok tervezésébe képzőművészeket is bevontak. A kezdeményezés úttörője egy szobrász és tanítványai voltak, akik művészi formát adtak az új, nagy teherbírású Tátra teherautóknak is. A mozgó teherautószobor új perspektívákat nyitott a szobrászatról való gondolkodásban.
február, Magyarország – A magyar kormány lázasan fogalmazta azt a jegyzéket, amelyben felkérte az Amerikai Egyesült Államok kormányát, haladéktalanul szüntesse be a propagandaléggömbök magyar légtérbe juttatását. A propagandaléggömbök nem csak az emberek fejét zavarják össze, hanem a madarakét is.
február, Svájc – Az Automobil Reveu című újság fényképet közölt a világ legdrágább autójáról. A kocsi a Daimler gyár vezérigazgatójának felesége számára készült. Az ára 15 ezer font volt, aranyozott fémrészek, és zebrabőr kárpitozás díszítette. Ennél már csak az az autó lett volna drágább, amelyen a zebrabőr kárpitozás is aranyból készül.
március, Olaszország – A római autósok azon fáradoztak, hogyan tudnák kijátszani az elektromos hangjelzést tiltó rendeletet. Nem volt más választásuk, áttértek más hangok használatára, csengőt, trillázó fütyülőket, szájharmonikákat szólaltattak meg. A legnagyobb derültséget egy olyan trombita hangja keltette, amely ökörbőgést utánzott, és a legmakacsabb gyalogjárót is idejében felugrasztotta a járdára. Egy ideje az Alfa Rómeó Julietta gépkocsik alapfelszereltségei közé tartozott a kakaskukorékolást hűen utánzó jelzőkészülék.
március, USA – A Milwauke-i katolikus egyházközösség feljelentette a püspöknél a helyi Bűnbánó Magdolna kolostort. A feljelentők felháborítónak tartották, hogy az apácák dzsesszzenekart alakítottak és lelkesen fújják szaxofonjaikon a legújabb slágereket. A püspök azzal az indokkal utasította vissza a panaszt, hogy a szaxofon a trombitához hasonló hangszer, és sok középkori templom festményén láthatók trombitáló angyalok.
március, Anglia – Egy előkelő londoni fodrászt arra kért egyik főúri vendége, hogy ondolálja Daisy nevű tehene farkát, mert a remek jószág hamarosan részt vesz egy kiállításon. A fodrász nem akarta elveszíteni jó ügyfelét, ezért másnap teljes felszerelésével megjelent a tehénistállóban. A legfinomabb szerekkel megmosta a tehén farkát, majd hideghullámmal kicsinosította.