Palya Bea az elmúlt huszonöt, színpadon töltött évben népdalénekesből olyan női énekes-dalszerző lett, aki a különböző zenei hatásokat magáévá téve egyedi hangon, a legszemélyesebb témákról énekel. Októberben Nappali dalok címmel jelentet meg lemezt, ami idén a második albuma, majd jövőre visszavonul, hogy az alkotásra és születendő, második lányára koncentráljon. A művésznő a fidelio.hu kérdéseire válaszolt, először is arra, honnat merít ennyi energiát.
Több forrásból. Először is a lányom és a férjem szeretéséből, a velük való élettel teli kapcsolatból. Rengeteget mozgok: jóga, úszás, erősítés, minden jöhet. Csinálok légzőgyakorlatokat, alkalmazok vizualizációs technikákat, hetente minimum egyszer terápián ülök, és néha valamilyen transztáncban őrjöngök. És maguk a koncertek is feltöltenek.
Palya Bea könyvlemeze kapcsán mesél a lakászajok zeneiségéről és kislánya viszonyáról a zenéléshez.
A Nappali dalok egy módszertant is tartalmaz, amely a család tagjait egymáshoz hangolja, és jó néhány olyan játékot is leírtam, amelyet a család kicsi és nagy tagjai együtt játszhatnak. A saját családomból indultam ki: kerestem a megoldást az egymásra hangolódásra, miután a „mi volt ma az oviban – semmi” párbeszéd nem segített. Ha viszont beraktam afrikai zenét és elkezdtünk táncolni, az működött. Csináltam dinamikus zenei alapokat, táncolható dalokat. A másik tengelyt pedig a lakásban található hangok jelentették: a húsklopfolás, porszívózás, csizmakopogás, kávégép zajai dalokká váltak. Azt remélem, hogy ezek a zenék más családoknak is könnyebbséget és humort visznek a mindennapjaiba.
Az interjú további részében szó lesz még Palya Bea színészethez való viszonyáról, a francia vonalról és a rövidesen beköszöntő alkotói szabadságról, a „csak-anya” üzemmódról.
- A teljes interjút a Fidelio oldalán olvashatod