Rekordlátogatottsággal zárta a 2015-ös évet a Ludwig Múzeum – Kortárs Művészeti Múzeum (Lumú), az intézménybe 115 ezren látogattak el tavaly.
A magas látogatószám új fejezetet nyitott a kortárs művészetet népszerűsítő múzeum életében. Kiállításaival és programjaival a Lumú ugyanakkor nemcsak saját falain belül, hanem a virtuális térben is sikeresnek bizonyult: 60 ezres Facebook rajongói tábora mellett a Google éves jelentésében a leggyakrabban keresett magyar múzeumok között az első helyen szerepel.
Január 3-án zárt a 2015-ös év legnépszerűbb kiállítása, a Ludwig Goes Pop + The East Side Story,
az eddigi legátfogóbb, magyar és kelet-európai anyaggal kiegészített pop-art kiállítás,
amelyhez mintegy 100 múzeumpedagógiai program és tárlatvezetés kapcsolódott több mint 4000 diák részvételével.
A műtárgyak visszaszállítása már a zárás napján megkezdődött, úton vannak a kölni és a bécsi Ludwig Múzeumba, illetve a többi (12 külföldi és 8 hazai) kölcsönző intézménybe, gyűjteménybe.
Zsigmond Vilmos, a nemrégiben elhunyt világhírű Oscar-díjas operatőr utolsó nagy szakmai sikere a Lumúban tavaly rendezett kiállítása volt, amely átfogó képet nyújtott filmes életművéről, és első ízben tárta a nagyközönség elé fotóművészeti munkásságát.
A tárlatok mellett úttörő jelentőségűnek számít a médiaművészet megőrzése és restaurálása tárgyában szervezett MAPS konferencia (Media Art Presevation Symposium), amelyen számos külföldi előadót és résztvevőt láttak vendégül.