A washingtoni Smithsonian Intézet Amerikai Történeti Múzeumába kerül a Mad Men – Reklámőrültek című amerikai televíziós sorozat jelmezeinek és kellékeinek egy része.
Az 1960-as években játszódó széria sztárjai, Jon Hamm, John Slattery és Christina Hendricks, valamint a sorozat alkotója, Matthew Weiner személyesen adták át a tárgyakat Washingtonban az intézmény képviselőinek – adta hírül a BBC News.
A múzeum szórakoztatóipari relikviákkal foglalkozó kurátora, Dwight Blocker Bowers szerint a Mad Men producerei egyedülálló munkát végeztek annak érdekében, hogy a legapróbb részletekig korhű 1960-as évekbeli reklámügynökséget varázsoljanak a televíziók képernyőjére.
Az intézménynek adományozott kellékek közt szerepel a sötét múltú reklámszakember, Don Draper védjegyévé vált szürke zakó és világos kalap, valamint további eredeti 1960-as évekbeli borotválkozó-eszközök, fogkefék, alkoholosüvegek, egy csomag cigaretta és karórák. A tárgyakat az amerikai kultúráról szóló 2018-as tárlat keretében fogják kiállítani.
A Mad Men – Reklámőrültek utolsó évada április 5-én rajtol az AMC csatornán, az utolsó évad közeledtét így ünnepelték.
A történet pedig valahogy így kezdődött: