Fischer Iván: Az eklektika napjaink legmodernebb zenei kifejezésmódja

Fischer Iván

Az eklektika napjaink legmodernebb zenei kifejezésmódja

– vallja Fischer Iván, aki Brugge, Amszterdam és Budapest után most Bonnban is saját szerzői esttel mutatkozott be. A Beethovenfesten is elhangzott Német-Jiddis Kantátát már hét országban bemutatták, a Fanfár pedig már több mint százszor hangzott el Berlinben. A koncerten közreműködött a karmester lánya, Nora Fischer, Matthias Kadar, a Kobra Ensemble és Erik Bos is. A kritika szerint Fischer zenéje egyszerre játékos és komoly, műfajilag pedig nagyon sokszínű. Ugyanúgy felbukkan benne az olasz barokk, mint a hip-hop. A családjának írt Tsuchigumóban például, ami egy szatirikus hatnyelvű opera, legalább annyi műfaj keveredik egymással, mint ahány nyelven szól. A koncertről a Bonner Rundschau is részletesen beszámolt, szerzője pedig konklúzióként szívből gratulált az estéhez.

Fischer Iván

Kurcsák István fotója

A Fesztiválzenekar művészei Fischer Iván szerzői estje mellett a Bridging Europe fesztivál után Bonnba is elvitték Mahler ritkán játszott VII. szimfóniáját, és a Roman Trekel sztárbariton által énekelt Wolf-dalokat. Egy koncertet pedig a Liszt- Dohnányi-Brahms hármasnak szenteltek a Kossuth-díjas Ökrös Oszkár és Várjon Dénes közreműködésével.

A nyitókép forrása: Kurcsák István