+ Sztori

Saját fényképét fedezte fel egy temetkezési vállalat kirakatában

temetkezési vállalat

Nagyon sajnáljuk a történteket, mondták: egy kedves, őszinte arcot kerestünk az interneten, de nem győződtünk meg arról, hogy a kép felhasználható-e.

Hélene Crié-Wiesner amerikai-francia újságírónő egyik barátja Párizs utcáin sétálgatva vette észre a kirakatban egy halálhír illusztrálásaként az újságírónő egy átlátszó kockába gravírozott 3D-s, holografikus arcképét. A kép alatt számára ismeretlen név és adatok szerepeltek: Brigitte Martin (1959-2009). Úgy vélte, Crié-Wiesner valószínűleg eladta a kép használatának jogait. (Itt az eredeti blogbejegyzés.)

A szabadúszó újságírónőnek azonban sejtelme sem volt arcmása ilyen formájú felhasználásáról. Korábban ezt a hirdetés alapjául szolgáló fotót használta a Rue 89 francia hírblogon közölt, gazdasági témákkal foglalkozó rovatában. Mint kiderült, a temetkezési vállalat a képet Franciaországban több üzlete kirakatában is használta szolgáltatásai reklámozásához engedély nélkül.

Crié-Wiesner a temetkezési vállalat üzletében magyarázatot követelt. Az ott dolgozó nő elmondta, hogy a szolgáltatásukat bemutató mintapéldányt az emlékhologramokat készítő vállalkozó hozta be hozzájuk. Abba beleegyezett, hogy bevegyék a kirakatból Crié-Wiesner képét, de nem adta át a hologramot az újságírónak.

A temetkezési vállalkozás vezetője, Francis Duval bocsánatkérő üzenetet hagyott Crié-Wiesnernek: „Nagyon sajnáljuk a történteket: egy kedves, őszinte arcot kerestünk az interneten, de nem győződtünk meg arról, hogy a kép felhasználható-e”.

 

Kattints ide a hozzászóláshoz

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

Népszerűek

To Top