Bezár a Közlekedési Múzeum

Tavasszal bezár a Közlekedési Múzeum is. Egy részét elbontják, az eredeti 1896-os kupolát pedig visszaépítik – írja a varosliget.info az rtl.hu-ra hivatkozva.

A Ligetbudapest projekt hagyományaihoz híven véletlenül derült ki, hogy tavasszal bezár a Közlekedési Múzeum. Erről sem a Ligetbudapest projekt, sem a múzeum weblapja nem ad tájékoztatást. A felújítási-újjáépítési tervekről annyit lehet tudni, hogy visszaépítik az 1896-os állapotnak megfelelően a múzeumépületet, a  II. világháborúban megsérült, hatalmas méretű kupolával együtt, illetve készül egy 3000 nm-es térszint alatti bővítés is. Ennek ellenére a nagy méretű kiállítási darabok, pl a vasúti kocsik és a jelenleg a Petőfi Csarnok emeletén található repülők nem kerülnek majd vissza az új múzeumépületbe.

A terv azért is érdekes, mert a kupola jóval magasabb volt a Városligeti Építési Szabályzatban jelenleg engedélyezett 26 méteres magasságnál, azonkívül az épület impozáns megjelenése ellenére modern kiállítótérnek teljesen alkalmatlan. Nem véletlen, hogy a múzeum XX. századi történetét végigkísérte az új elhelyezés körüli ötletelés. Az Ezredéves Kiállítás zárása után csak ideiglenes fennmaradási engedélyt kapott, ezt hosszabbították meg időről-időre, de már a 20-as években tervbe vették a gyűjtemény Lágymányosra költöztetését a helyszűke miatt.

A visszaépítést minden bizonnyal nem múzeumszakmai szempontok, hanem a századfordulós nosztalgia felkeltésének vágya indokolhatja. Valószínűsíthető, hogy az építészeti tervpályázat eredményének nyilvánosságra hozatala után kialakult általános közfelháborodás vitorlájából akarja a projektiroda kifogni a szelet a Közlekedési újjáépítésének siettetésével.

Hogy a 3 éves zárva tartás alatt a gyűjtemény hová költözik, megtekinthető lesz-e valahol, illetve, hogy az újjáépítés után hová kerülnek a nagy méretű kiállítási tárgyak, pl. a vasúti kocsik, arról szintén semmit nem tudhat a közvélemény. Baán László csak annyit árult el, hogy az újjáépítés költsége 7 milliárd forint.

Megosztás: