Egy év kihagyás után, a 30-as évek hangulatával tér vissza a világ egyik legnagyobb AIDS elleni jótékonysági rendezvénye, a Life Ball. A látványos, de provokatív megnyitó üzenete, hogy mindenki teszteltesse magát.
Június 10-én ismét felterítik a vörös szőnyeget a bécsi Városháza előtt, hogy azon vonulhassanak be a sokszínűség és a kölcsönös elfogadás báljának, a Life Ballnak a vendégei. A világ egyik legnagyobb AIDS elleni jótékonysági gáláját egy év szünet után „Recognize the Danger” mottóval rendezik meg, utalva arra, hogy bárki érintett lehet.
A nagyszabású, látványos gálaest a korábban AIDS LIFE Egyesület névre hallgató LIFE+ tudatosító kampányának a szerves része, amelyben osztrák és nemzetközi sztárok közreműködésével buzdítják az embereket arra, hogy teszteltessék magukat. Csak így lehet ugyanis leszámolni – az egyén és a társadalom szintjén egyaránt – a bizonytalansággal és a tudatlansággal. A kampánnyal egyidőben mobil tesztlaborok járják be Ausztriát, hogy aki hajlandó a szembenézésre, elvégeztethesse a tesztet. A laborok természetesen rendelkezésre állnak majd a bálon is.
A 24. alkalommal megrendezett Life Ball megnyitója, amelyet a bécsi Városháza előtti téren, a Rathausplatzon tartanak, minden évben tízezreket vonz. A vörös szőnyegen nemcsak az osztrák és nemzetközi hírességek valamint támogatók vonulnak be, hanem azok is bemutatják kreációikat, akik style-jegyet váltottak a rendezvényre. Nekik nemcsak a style bible előírásainak kell megfelelniük, de a stílusrendőrségnek is.
A showműsornak is beillő bevonulást a hivatalos megnyitó követi, amely idén a 30-as évekbe repíti vissza a nézőket – egy korba, amikor az éberség volt a szabadság ára. A varieték, revük és kabarék világát megidéző előadás során, amelyhez tudatosan választottak provokatív, gyakran a Harmadik Birodalom stigmáját magukon viselő zenéket, lépésről lépésre végigvezetik a nézőket mindazon, amit a rendezvény logója, a Red Ribbon szimbolizál: az elfogadáson, az egészségen, a tudatosságon, a tudáson, a szolidaritáson és a szereteten. Hogy végül feltegyék a kérdést, amelyről az egész este és az egész kampány szól: I know my status – do you?