Színház, jótékonyság és társadalmi felelősségvállalás
A Radnóti Színház emblematikus kellékei keltek el jótékonysági árverésen, amelyen 1,5 millió forint gyűlt össze három civil szervezet javára. A kellékeket Kováts Adél, a színház igazgatója adta át a szerencsés licitálóknak.
Ikonikus tárgyak, rekordszintű licitek
A licitálás során a legtöbb kellék a kikiáltási ár duplájáért talált gazdára. A legdrágábban elkelt tárgy A gondnok című előadás aranyozott Buddha szobra volt, de komoly érdeklődés övezte az Ádám almái Lambert macskáját Csomós Mari szövegkönyvével, Alföldi Róbert III. Richárd-beli kellékeit (jobb kéz-sín és korona), valamint a színház 35 évig használt székét is.
Közösségi erőből segítő szolidaritás
Kováts Adél szerint az online aukció „az emberség kellékeinek” gyűjtésévé vált, és része annak a társadalmi felelősségvállalásnak, amelyet a Radnóti Színház a színpadon túl is vállal. A Publicis Groupe ügynökséggel együttműködve valósult meg a projekt, melynek bevételéből három civil szervezet, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület, az Utcáról a Lakásba Egyesület és az InDaHouse Egyesület kapott egyenlő arányban támogatást.
A támogatott szervezetek tevékenysége
Nagygyörgy András, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület elnöke elmondta: napi 28 ezer kilógramm élelmiszert mentenek meg az ételpazarlástól, amelyeket aznap 400 ponton osztanak szét. A most befolyt összegből 4000 élelmiszercsomagot tudnak célba juttatni.
Az Utcáról a Lakásba Egyesület munkatársai elmondták, hogy 13 éve dolgoznak a hajléktalanság felszámolásán szociális bérlakásokkal, megfizethető lakhatással és munkahelykeresési támogatással. Menekültprogramjukon keresztül 800 ukrajnai menekültnek segítettek.
Az InDaHouse Egyesület alapítója, Benkő Fruzsina elmondta, hogy működésük teljes mértékben társadalmi szolidaritáson alapul. Borsodi falvakban, mélyszegény roma gyerekekkel foglalkoznak, akiket tanulmányaik végéig kísérnek.
Egy színház, amely társadalmi felelősséget vállal
Kováts Adél örömét fejezte ki, hogy a Radnóti kreatív módon talált lehetőséget segíteni. Az „Én, Daniel Blake” előadásukkal is azt az ügyet képviselik, hogy senki sem maradhat egyedül a társadalom perifériáján. A mostani akció ékes példája annak, hogyan lehet egy színházi kellékből az emberség eszköze.





