Wim Wenders filmhetet rendeznek az Art+ Cinemában; június 28-ától július 2-áig a német rendező öt alkotása lesz látható mozivásznon szinkronnal, majd 3-án legfrissebb filmje, a Tökéletes napok felirattal. A vetítések 19 órakor kezdődnek.
A Pannónia Movie Kft. tematikus vetítéssorozatában 28-án a Berlin felett az ég, 29-én a Párizs, Texas, 30-án A világ végéig, míg július 1-jén Az erőszak vége, 2-án pedig A Millió Dolláros Hotel című film kapott helyet.
Zárásaként a rendező tavalyi, Tökéletes napok című filmje látható, amely Magyarországon az őszi Cinefest után februárban debütált a mozikban, akkorra már Oscar-jelölt alkotásként.
Wim Wenders alkotása a 2023-as cannes-i filmfesztivál versenyprogramjában mutatkozott be, ahol főszereplőjének, Jakuso Kódzsinak ítélték a legjobb színésznek járó elismerést. A film az ökumenikus zsűri díját is megnyerte.
A filmek részletesen:
A pénteki nyitány az 1987-es Berlin felett az ég, melyet 11 évre rá Nicolas Cage-dzsel remake-eltek az amerikaiak az Angyalok városa képében. A kétórásnál picit hosszabb romantikus fantasy főszereplője a Hitlerként mémmé vált Bruno Ganz, aki megunva angyali létét, szerelembe esik egy artistalánnyal és onnantól emberként akar tovább létezni. Wenders Cannes-ban és az Európai Filmdíjon is megnyerte a rendezői kategóriát ezért.
Június 29-én egy korábbi Cannes-i sikere lesz látható, az 1984-es Arany Pálmát kiérdemlő Párizs, Texas. A közel két és félórás produkcióban Harry Dean Stanton alakítja a főhőst, aki Dél-Texas kietlen vidékein bolyongva akarna felejteni. Nagyon kimerülten kerül kórházba, ahonnan öccse hozza ki, hogy találkozzon 4 éve nem látott kisfiával. A dráma innentől az apa-fiú kapcsolatot taglalja, feltéve a kérdést: mégis hol az anya?
Június utolsó napján újabb interkontinentális együttműködésből összeálló alkotás kerül sorra, mégpedig az 1991-es A világ végéig, melyből háromféle vágás létezik, az Art+-ban a 3 órás eredeti változat lesz látható. A filozofikus sci-fi – melyben olyan színészek szerepelnek, mint William Hurt és Sam Neill – az akkori közeljövőben, 1999-ben játszódik és egy titokzatos találmányt állít a középpontba, amivel a vakok is láthatnak bizonyos dolgokat.
Július az 1997-es Az erőszak végével indul, amely a Bill Paxton által megformált hollywoodi akciófilm producerről szól. Álomélete egy szempillantás alatt változik meg: előbb még csak felesége hagyja el, majd elrabolja két bűnöző, akiktől ugyan sikerül megszöknie, de egy Isten háta mögötti placcon köt ki, ahol egy mexikói kertész és családja fogadja be, menedéket adva neki. A 2 órás krimi-drámában Andie MacDowell és Gabriel Byrne is feltűnik.
Július 2-án, utolsóként a régebbi alkotások közül érkezik a 2000-res A Millió Dolláros Hotel. A filmhét legnagyobb sztárgárdája itt található, élükön Jeremy Daviesszel, Milla Jovovich-csal, Mel Gibsonnal, Peter Stormare-rel és Jimmy Smitsszel, de több ismerős karakterszínész mellett még Tim Roth is mellékszerepel. A címadó hotel Los Angeles-ben egy kétes haláleset miatt kerül a bulvársajtó és az FBI figyelmének fókuszába, amiből egy Agatha Christie féle „ki tette?” típusú nyomozás indul, ahol eleinte mindenki titokzatos és mindenki gyanúsított.
Zárásaként pedig ismét érkezik a direktor tavalyi filmje, amely hazánkban az őszi Cinefest után februárban debütált széles körben, akkorra már Oscar-jelölt alkotásként. Bár a Tökéletes napok lett az idei három japán nomináció közül az egyetlen szobor nélkül távozó az akadémiai gálán, a tokiói WC tisztító bácsi meditatív, kevés párbeszéddel operáló dramedyje méltán lett az elmúlt hónapok egyik leginkább megszeretett hazai premierje, szájról-szájra terjesztve jó hírét. Koji Yakusho pedig nem véletlenül lett Cannes legjobb színésze 2023-ban.