Ziffer Sándor festőművész száztíz éven át lappangó festményét mutatták be csütörtökön Budapesten. A Luxembourg Párisban című, Franciaországban készült művet a FreylerArt Galériában péntektől négy héten át a nagyközönség is megtekintheti.
A galéria közleménye szerint egy exkluzív művészeti kiadványt is készítettek a becslések szerint mintegy százmillió forintot érő festményről.
A kiadványban szereplő tanulmány szerint Ziffer Sándor (1880-1962) festménye, amely tökéletesen visszaadja az 1910-es évek Párizsának hangulatát, az ötvenes évektől egy jó nevű vidéki orvos és családja tulajdonában volt, akik a rákerült hamis Rippl-Rónai-szignó miatt azt hitték, hogy Rippl-Rónai-alkotásról van szó. Később a kép vizsgálatakor kiderült, hogy „a bordós, utólag rápingált Rónai-szignó alatt” ott van fekete színnel Ziffer Sándor jól ismert, enyhén dőlt, szálkás aláírása.
A merész perspektíva alkalmazásával készült festmény a korai magyar modernizmus egy kiváló darabja, amely a korabeli francia nagymesterek és az École de Paris művészeinek modern avantgárd alkotásai között is megállja a helyét – hangsúlyozzák a közleményben.
A Luxembourg kertben festett kép bal oldalán egy hölgy jelenik meg fekete kabátban szürke pelerinnel, mályva kalapján sötétkék virággal. A teraszon lévő sárgás székek egyikén ülve, kezét a fejéhez emelve élvezi a park nyújtotta természet közelségét Párizs szívében. Mögötte egy pisztácia zöld színű kabátot viselő kalapos úr sziluettje rajzolódik ki.
A festmény Ziffer második, egyben utolsó franciaországi útján, 1910 őszén készült. A nagybányaiként számon tartott festőművész második párizsi korszakából eddig csak néhány festményt ismert a művészettörténész szakma, köztük a Kilátás az udvarra (Rue Vaugirard) és a Hajók a Szajnán című festményt.
Azt a szakemberek is tudták, hogy Ziffer A Luxembourg Párisban című festményét hazahozta a francia fővárosból és kiállította a Művészház VI. Csoportos kiállításán 1912-ben, a képnek azonban ezt követően nyoma veszett.
A legfrissebb képzőművészeti hírek és cikkek