Kocsi Olga nyerte idén a 35 év feletti művészeket támogató HAB Díjat 7×7 Beton ikon című alkotásával.
A Hungarian Art & Business művészeti központot működtető MBH Bank Művészeti Alapítvány tavaly alapította a HAB díjat azzal a céllal, hogy egy kiválasztott, 35 év feletti művész számára alkotói támogatást nyújtson nettó 3,2 millió forint értékben – közölte az alapítvány pénteken.
A benyújtott pályázatok közül Kocsi Olga 7×7 Beton ikon című alkotása lett az első helyezett, így a mű megvalósítását követően az alkotás az alapítványi műgyűjtemény része lesz. A támogatást a művész a nyertes alkotás megvalósításán túl művészi tevékenységének támogatására fordíthatja.
A pályázatra több mint 100 nevezés érkezett, végül nyolc művész, Asztalos Zsolt, Hegedűs 2 László, Kocsi Olga, Kondor Attila, Nagy Barbara, Szabó Kristóf KristofLab, Szirmai Nóra és Wolsky András munkája került a döntőbe. A csütörtök esti díjátadón bemutatták a döntősök terveit, majd a szakmai zsűri döntése alapján kihirdették a nyertest.
A zsűriben Vékony Délia művészettörténész és filozófus, a HAB művészeti igazgatója, Bordács Andrea esztéta, Kőnig Frigyes képzőművész és Sinkó István Károly képzőművész foglaltak helyet. A bizottság tagjai úgy fogalmaztak, hogy a zsűrizés során közös szempont volt egy olyan eszmei és anyagi értéket képviselő műtárgy kiválasztása, amely egy időtálló, jelentős műgyűjtemény részeként is meg tud jelenni.
Kocsi Olga (művésznevén Holy Olga) multimédia művész, aki munkája során a különböző tudományterületek kereszteződéseit vizsgálja, mint például a valóság és virtuális valóság kapcsolata, vagy a magánszféra és közszféra közötti kötelékek. Egyik központi témája a szentség értelmezése és átértelmezése.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem média-dizájn szakán végzett, majd 2016-ban szerzett multimédia művész DLA fokozatot. Többek között a BME Művészeti Rezidenciaprogramjának ösztöndíjasa, és a Leopold Bloom képzőművészeti díj shortlist-jének tagja volt.
Kocsi Olga 7×7 Beton ikon című alkotása egy mátrixot alkotó, 49 képből álló sorozaton alapszik. A képek mindegyike egy-egy művészettörténeti alkotásra utal, sajátos humorral átértelmezve a műveket. Az első fázisban elkészített fényképek betonba öntve válnak tárgyakká.