A webáruházadról szóló kérdőíves visszajelzések fontos információkat adhatnak arról, hogy mi az, amin célszerű lenne változtatnod. Amikor a webáruházad létrejött, még csak feltételezted, hogy a vásárlóknak mire lesz szükségük. De ez nem mindig válik be.
Kérdőíves visszajelzés: jó neked és jó a vásárlónak is
A vásárlók visszajelzései nagyon fontosak, hiszen a kapott vélemények irányvonalat adhatnak arra nézve, hogy milyen elvárásokat támasztanak veled szemben. A Webáruház készítés árak a webshop készítés során segítenek az ügyfeleiknek abban, hogy milyen célzott kérdéseket célszerű megfogalmazni akkor, ha értékelhető válaszokat szeretnének kapni.
A vásárlóktól kért és kapott visszajelzések alapján javíthatod a webshopodat, és hosszabb távon extra bevételekre tehetsz szert.
A legegyszerűbb módszer a visszajelzések kérésére a kérdőív
Csak az nem mindegy, hogy azt milyen formában jeleníted meg. A vásárlók többsége nem szereti, ha böngészés közben felugró ablak zavarja meg, ez még a webshop egészéről alkotott véleményét is negatívan befolyásolhatja.
Olyan megoldásokat kell előnyben részesíteni, ahol a vásárló már túl van a vásárláson – azaz a kérdőíves ablak a megrendelés leadása után jelenjen meg, vagy a visszaigazoló e-mailben legyen elhelyezve. Népszerű megoldás, ha nem sokkal a termék kiszállítása után kéred meg a vásárlót, hogy válaszoljon néhány kérdésre.
Milyen kérdések szerepeljenek a kérdőíven?
Fontos, hogy a kérdések egyszerűek, rövidek, lényegre törők, könnyen megválaszolhatók legyenek. Az internetezők többsége ugyanis javarészt csak felületesen olvassa el a honlapok szövegeit, így a feltett kérdések ne legyenek hosszúak és bonyolult nyelvezettel megfogalmazottak.
Lényeges, hogy a kérdésekkel kerüld a befolyásolást, hiszen nem a te gondolataidnak, hanem a vásárlók őszinte véleményének a megismerése a cél. Feltehetsz:
- értékelős kérdéseket, azaz „értékeld 1-5-ig terjedő skálán az alábbi dolgot”, ahol az 1 legyen a legrosszabb érték, az 5 pedig a legjobb.
- kifejtős kérdéseket, ezek adják majd a leghasznosabb válaszokat.
A válaszok értékelése
A válaszok értékelésekor tedd félre az érzékenységedet, hiszen óhatatlanul előfordulhat, hogy nemcsak pozitív, hanem negatív vélemények is születnek. Ilyenkor mérlegeld azok igazságtartalmát, azt, hogy okkal vagy ok nélkül ért kritika. Amennyiben okkal, akkor igyekezz változtatni, a helyes irányba terelni a kifogásolt problémát, ha pedig ok nélkülinek érzed, akkor vizsgáld meg, hogy nem-e egy egyedi esetről, hiányosságról van szó, amit szintén megpróbálhatsz orvosolni.
Gyakran fogsz olyan válaszokat kapni a kérdőívek értékelése során, amelyek nem megfelelő működésre figyelmeztetnek. Ha egyszerre több ilyen is érkezik az már nem lehet véletlen, ezért ilyenkor a problémák súlyának és a javítás sorrendjének meghatározásához a Google Analytics lesz a segítségedre.
Kérdezz, értékelj és javítsd a hibákat annak érdekében, hogy a webshopod optimálisan működhessen, és bevételt termeljen!