+ PR-cikk

Mit értünk lead alatt? Hogy függ össze a profi weboldallal?

lead

A lead kifejezést általában B2B vállalatok esetében használják, mint potenciális vásárló a cég számára. Miért lényeges mindehhez a profi weboldal, hogyan állíthatjuk vállalkozásunk szolgálatába? Lead generálás régen és napjainkban, ezeket a témaköröket érintjük cikkünkben.

Miért elengedhetetlen az üzleti szemléletű weboldal?

A marketingben külön csoportokba soroljuk a hideg és a forró leadeket, amely utal az értékesítési tölcsérben elfoglalt helyzetükre. Eszerint az előbbiekről még csupán kevés információnk van, ők még csak érdeklődőknek tekinthetők, azonban utóbbiak konkrét vásárlási szándékkal rendelkeznek, illetve bőséges információ van birtokunkban velük kapcsolatban.

Igen ám, de szükséges a megfelelő felület is, amelyen megtörténik a leadek begyűjtése és mi lehetne legalkalmasabb eszköz, mint egy weblap, amelynek megvalósításában számíthatunk a 7Blog profi weboldal készítés szolgáltatására.

Korábban az érdeklődőszerzés, illetve a vevőkké konvertálás lényegében az értékesítési részleg feladata volt, napjainkra azonban egyre nagyobb fókusz helyeződött a marketingre a lead generálásában és a “felmelegítésében” egyaránt.

Na és persze ne feledkezzünk meg arról sem, hogy fokozatosan teret nyert az online világ is, így jelentősen átalakult a rendszer. Jól tudjuk, hogy a legtöbb információ begyűjthető az internet segítségével, tehát ennek fényében az is belátható, hogy a személyes értékesítési találkozók már nem voltak olyan lényegesek, hiszen online még könnyebben elérhetők a potenciális érdeklődők.

A weboldal valódi célja

Ilyen megvilágításban könnyen belátható, hogy a lead a weblapon keresztül érkezik, s annak valamely tartalmi eleme tölti be az értékesítő feladatát azáltal, hogy informál, edukál, “felmelegít”. Ráadásul ebben a formában jóval hatékonyabbá tehető az egész folyamat.

Mit tehetünk a lead generálás érdekében? Természetesen a stratégia eltérő lehet a különböző vállalkozások esetében, hiszen függ a célcsoporttól, az iparágtól, és a termékektől/szolgálatásoktól is.

A lényeg mégiscsak ugyanaz, egyszer megcsappan a forrás és új érdeklődőket kell felkutatni, éppen ezért ez a feladat nem tekinthető soha befejezettnek. A jó hír azonban, hogy nagyon is sokat tehetünk ennek érdekében.

Az egyik legfontosabb például a weboldalunk optimalizálása, hiszen ez az egyik leglényegesebb eszköz a leadgyűjtésben. Ezért sem szabad félvállról venni a profi honlap fogalmát, hiszen számos teendővel jár ennek karbantartása, köztük például a tartalom frissítése, az űrlapok modernizálása, SEO, új tartalmak gyártása, és ez még csupán néhány példa.

Szuper fegyver az érdeklődők eléréséhez

Itt lép be a képbe a tartalommarketing szerepe is, ugyanis az értékes cikkek, infografikák, ekönyvek, videós anyagok mind segítenek eljutni a “vevőjelöltekhez”. Láthatjuk, hogy vétek volna kihagyni a profi weboldal kínálta lehetőséget.

Kattints ide a hozzászóláshoz

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

Népszerűek

To Top