Ideiglenes tetováló stúdió nyílik a frissen felújított amszterdami Rembrandt-házban, ahol a látogatók Rembrandt van Rijn holland festő művei által inspirált tetoválásokkal gazdagodhatnak – írta a The Guardian című brit napilap online kiadása pénteken.
A júniusban kezdődő, egyhetes projekt célja, hogy a koronavírus-világjárvány után fiatalítson a múzeumlátogató közönségen.
A vállalkozó kedvű Rembrandt-rajongókra a Schiffmacher és a Veldhoen stúdió híres tetoválóművészei varrnak fel a 17. századi holland mester metszetei, önarcképei és aláírása által inspirált tetoválásokat 100 és 250 euró (37 ezer – 92 ezer forint) közötti áron.
Henk Schiffmacher tetoválóművész elmondta, hogy stúdiója kereste meg a Rembrandt-házat a közös munka ötletével, és lelkes fogadtatásban részesült.
A projekt nevét – „A szegény ember Rembrandtja” – egy idős angol tetoválóművésztől kölcsönözték – magyarázta Schiffmacher.
„Olyan embereket ajándékozol meg egy kis művészettel, akik egyébként egyáltalán nem gyűjtenének műalkotásokat. A Rembrandt-technika során karctűvel rajzolnak a rézre, nálunk pedig az emberek bőre helyettesíti a metszőlemezt” – tette hozzá.
Milou Halbesma, a Rembrandt-ház múzeumigazgatója elmondta: a tetoválási projekt illeszkedik a modern művészek felkarolását célzó törekvéseik sorába. Rámutatott: mindig olyan projekteket keresnek, amelyek Amszterdamhoz, de a kézművességhez is kapcsolódnak, és úgy tekintenek magukra, mint a művészek házára.
„Rembrandt nemcsak itt élt és dolgozott, hanem itt oktatta tanítványait is” – hangsúlyozta Halbesma.
„Az új műtermeinkben holland művészekkel szeretnénk együtt dolgozni, hogy kapcsolatot teremtsünk a közönséggel – és Schiffmachert és Veldhoent művészeknek tartjuk”
– szögezte le. Hozzáfűzte: minden múzeum számára nagy kihívás a fiatalabb nemzedékek elérése.
Schiffmacher elmondta: a június 19-e és 25-e között futó projektre gyorsan fogynak az időpontok, és a kezdeményezés már most nagy siker.
Hollandiában több múzeum kísérletezik különféle együttműködésekkel, hogy a koronavírus-járvány után visszacsábítsa a látogatókat. A Van Gogh Múzeum 2020-ban például a The Daily Paper nevű divatos, utcai ruhákat gyártó céggel kezdett közös projektbe, míg múlt hónapban a Rijksmuseum Vermeer-tematikájú ruhakollekciót és szörfdeszkákat dobott piacra a New Amsterdam Surf Associationnel közösen.