Az előfizetők számának csökkenése ellenére nőtt a Netflix, a világ legnagyobb streaming szolgáltatójának nyeresége és bevétele a június végével záródott negyedévben.
A cég szerdai közleménye szerint a második negyedévben a társaság által várt 2 milliós visszaesés helyett 970 ezerrel csökkent a fizetős szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfelek száma.
A Netflixtől az Egyesült Államokban és Kanadában 1,3 millió előfizető, Európában pedig 800 ezer pártolt el, Ázsiában azonban 1,1 millió új ügyfelet szerzett.
A társaság a folyó negyedévben a negatív trend megfordulásával számol és úgy véli, hogy az új előfizetőinek a száma 1 millióval, 221,7 millióra bővül.
A Netflix adózott eredménye a június végével záródott három hónapban 7 százalékkal, 1,44 milliárd dollárra, részvényenként 3,22 dollárra nőtt, szemben az egy évvel korábbi 1,35 milliárd dollárral, részvényenként 2,97 dollárral.
A negyedéves bevétel 8,6 százalékkal, 7,97 milliárd dollárra nőtt, amit mintegy 340 millió dollárral csökkentett az árfolyam-ingadozás.
Elemzői vélemények átlagában kisebb, 3 dollár részvényarányos eredmény és nagyobb, 8,05 milliárd dolláros bevétel szerepelt.
A Netflix a folyó, harmadik negyedévben 7,84 milliárd dolláros bevételt és részvényenként 2,14 dolláros nyereséget vár. A konszenzusos előrejelzés 8,08 milliárd dollár bevételről, illetve 2,77 dollár részvényarányos eredményről szólt.