Napjaink marketingjében a hiteles vevői vélemények megléte, a közösségi média jelenlét alapvető jelentőségű, így ezek hiányában adott esetben a sikeres fizetett hirdetési kampányok sem hoznak elegendő vevőt.
A webáruházak teljesítményét jelentősen befolyásolhatják a nagyszámú, minőségi, pozitív vevői visszajelzések. A piackutatások szerint a potenciális vevők igenis olvassák a vevői véleményeket, és ezek alapján hozzák meg döntéseiket egy termék megvásárlásával, szolgáltatás igénybevételével kapcsolatban.
A legfőbb szempont a hitelesség
A vevői vélemények befolyásoló hatását kihasználva sok webáruház szerezte meg vásárlóit nem valós értékelések megjelenítésével. Mostantól a törvényi szabályozásoknak megfelelően csak valós értékelések jeleníthetők meg, ezt szolgálják az egyik legnagyobb hazai bérelt webáruházrendszer funkcióbővítései is. A webáruház bérlés tökéletes megoldást nyújt nemcsak kezdő webshopok, hanem más rendszerről áttérő, már meglévő webshopok számára is.
A bérelt webáruházak nemcsak könnyebb kezelhetőséget, üzemeltethetőséget jelentenek, de lehetőséget adnak ügyviteli, számlázó és egyéb rendszerekkel való együttműködésre, a különféle marketingcsatornák kimaxolására is.
Mindenki véleménye számít
A vélemények, értékelések gyűjtésének egyik célja a bizalomépítés, mivel az emberek adnak mások szavára, így a termékekről, szolgáltatásokról leírt vélemények pozitív és negatív irányba is képesek befolyásolni a vásárlói döntéseket.
Másik célja a keresőoptimalizálás érdekeinek szem előtt tartása. A vásárlói vélemények az organikus találati listán való helyezés szempontjából értékes tartalmat jelenthetnek, akár a szöveges tartalmat, akár a csillagokkal jelzett értékeléseket tekintjük.
Vásárlásra ösztönzés és tisztességes kereskedelem
A jogszabályi változások kikényszerítik a korrekt vásárlói tájékoztatást, háttérbe kívánják szorítani a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot, a hamis befolyásolást. Nemcsak a pozitív, hanem a negatív értékeléseket is közzé kell tenni. Fontos, hogy a webáruház tulajdonosa, üzemeltetője tudjon reagálni az egyes véleményekre, ezáltal is a hitelességet erősítve.
Az üzemeltető maga választhatja ki, mely funkciókat kívánja alkalmazni a beépített elemek közül – igazolt vásárlás, adminisztrátori válasz, moderálás, előnyök-hátrányok bekérése, képfeltöltési lehetőség. Különféle SEO-barát konfigurációk léteznek, érdemes kihasználni minél többet.
Az értékelések, vélemények gyűjtése rendkívüli jelentőséggel bír a webáruházak számára, ezért érdemes kihasználni ezeket a funkciókat. Összeköthető a hírlevélküldés funkcióval is, így automatizmusok révén ezt a terhet is leveszi az üzemeltetők válláról.
A vélemények alkalmazása egy marketingeszköz a sok közül, amely azonban újabb vevők megszerzésére, a konverziók növelésére lehet alkalmas, mindenképp megfontolandó a használata főként az ezzel a funkcióval rendelkező bérelt webáruházrendszerek esetén.