No persze ezt nem egy gyanútlan, hétköznapi vásárló mondja, hiszen sajnos amióta csak e-mail marketing létezik, azóta akadnak szép számmal olyan cégek, akik lealacsonyítják a hírlevelezést, túl sok levéllel, értéktelen tartalommal és nehezített leiratkozási útvonallal veszik el a kedvét az embereknek attól, hogy feliratkozzanak a hírleveledre.
Mert nyugtass meg, hogy van hírleveled! Jó, jó, nem olyan, mint amit fentebb említettünk. Az igazán tartalmas hírlevélért ugyanis még mindig akad szép számmal olyan ember, aki hajlandó feliratkozni.
Ezért aztán erősen javallott, hogy te se húzd ki ezt a lehetőséget a marketing csatornáid közül, mert ez az egyetlen olyan közvetítő közeg, ahol valóban a magad ura vagy!
Milyen tartalomra vágynak az emberek?
A Klikkmarketing e-mail marketing szakértői rendkívül fontosnak tartják, hogy egyrészt jól látható helyen jelenítsd meg rendszeresen, hogy neked bizony van hírleveled, másrészt ha már a potenciális ügyfelek megtisztelnek azzal, hogy megadják az e-mail-címüket, akkor te valami klassz tartalommal viszonozd a gesztust.
Régebben csaliként emlegették ezeket, de mielőtt egy soványka kukacot dobnál a halaknak, mi arra biztatunk, hogy valódi, értékes, zárt tartalmat nyújts a lehetséges vásárlóidnak. Hogy mi számít zárt tartalomnak? Bármi, amit csak ő kap meg, amiért feliratkozik.
- Lehet ez egy szuper oktatóvideó, egy útmutató.
- Lehet ez egy PDF, amiben a problémájára fog megoldást találni, esetleg egy checklist, hogy tudja, merre kell keresnie a megoldást.
- Lehet ez egy hanganyag, amit utazás közben tud hallgatni, akár egy-egy előadásod, oktatásod hangfelvétele. (Ugye mindig készítesz róla hangfelvételt?)
- Lehet az egy e-mail sorozat is, ahol apránként elvezeted az olvasót oda, ahol lenni szeretne. Fontos, hogy előre jelezd, hogy erre számítson.
- Lehet az egy demo anyag is, vagy lite verziója egy programnak, ha erre a szolgáltatásod ad lehetőséget.
Fontos, hogy a jószándék vezéreljen, és valóban minőséget akarj adni a feliratkozóidnak!
Ne rejtsd el a zárt tartalmaid!
Ahhoz, hogy az emberek eljussanak a zárt tartalmaidhoz, azaz hogy feliratkozzanak a hírleveledre, hirdetned kell! Meg kell mutatnod a világnak, hogy neked ilyened is van.
Hirdess a közösségi médiában, használj felugró ablakokat a honlapodon, küldj füstjeleket, de a lényeg, hogy ne állj meg! Ha megvan az első száz feliratkozó, tűzd ki célul az ezret! Minél több emberhez eljutsz a saját csatornádon, annál kevésbé fog megviselni, ha egyszer a Google vagy a Facebook lehal.
Ha úgy érzed, van min javítani, akkor fordulj bátran eseti konzultációért a Klikkmarketing csapatához!
Fokozd az élményt!
Ha azt hiszed, itt már meg is állhatsz, akkor azért figyelmeztetünk, mindig érdemes új és még újabb zárt tartalmakat készíteni, sőt úgynevezett utánkövető (follow-up) e-maileket is kaphatnak azok, akik már korábban megkapták azokat a tartalmakat, amelyekkel többek, jobbak és eredményesebbek lehettek miattad. Segíts nekik még tovább, és szerezz ezáltal még több ügyfelet magadnak!