Az egyik legjelentősebb kortárs magyar fotográfus, Szilágyi Lenke és a huszadik század egyik elismert német fotóművésze, Lothar Wolleh művészportréiból rendeznek kiállítást Berlinben.
A Nyugatról nézve – keletről nézve című tárlat Nyugat- és Kelet-Európa művészvilágának egy-egy legendás korszakába enged bepillantást.
A Szilágyi Lenke és az 1979-ben elhunyt Lothar Wolleh képein kirajzolódó művészi attitűdök és erővonalak „érzékletesen illusztrálják két párhuzamos kultúrkör művészének két eltérő korszakban adott válaszát ugyanarra a témára”.
Lothar Wolleh portréin a lefényképezett művészek „saját alkotói énjük szimbólumaként” jelennek meg a fotós által megalkotott stilizált színpadon. Szilágyi Lenke „egyszerű, keresetlen fotóin az ismert művészegyéniségek maszkja mögött megbújó magánembereket” véli felfedezni a képek szemlélője.
A képalkotó stílusok így első látásra a portréfotózás két ellentétes pólusát képviselik, de a fotográfiák mégis „ugyanazt a küldetést teljesítik: a művész mint kulturális és társadalmi szimbólum ábrázolását” – írják a szeptember 9-től november 5-ig látogatható kiállításról.
Lothar Wolleh az 1960-as években kezdte pályafutását reklámfotósként, ezt követően kezdett el világhírű művészeket fotózni. A karrierje során lencsevégre kapott 109 művész között ott vannak a kortárs német művészet legjelentősebb alakjai. Képein látható többek között Gerhard Richter, Georg Baselitz és Joseph Beuys. A Collegium Hungaricum Berlin tárlatán kelet-európai képzőművészekről készített fotóiból is bemutatnak egy válogatást.
Szilágyi Lenke művészfotó-gyűjteménye elsősorban az 1980-as és 1990-es évek kortárs művészeti és kulturális színterének fontos személyiségeit jeleníti meg, köztük Bak Imrét, Szirtes Jánost, Sugár Jánost, Bukta Imrét és Perneczky Gézát.