A PLACCC idén először – a szokásos őszi fesztivált megelőzően – több projektet támogat és mutat be, főleg fiatal, köztéren alkotó művészektől, ezek közül elsőként Somló Dávid három projektjét, akivel már évek óta együttműködik. Ő azon kevés hazai művészek egyike, akik konzekvensen kísérleteznek a művészet hagyományos helyszínein kívül történő alkotással. Teljes testtel átélhető gyalogalagút-szimfónia a Kelenföldi pályaudvar régi aluljárójában, hangkoreográfia a Széll Kálmán téren, helyspecifikus táncelőadás J. S. Bach-ra a munka ünnepén… Három, a gyalogosokat, nézőket hipnotikusan magával ragadó Somló Dávid köztéri előadás, amiért kifejezetten érdemes lesz aznap arra járni!
A PLACCC Fesztivál városi terekben, rendhagyó helyszíneken zajló művészeti fesztivál. Előadóművészetet, képzőművészet, építészetet felölelő sokszínű nemzetközi programsorozat, nívós hazai és külföldi meghívottakkal. Egy rendezvény, amely más szemmel láttatja a várost, izgalmassá és színesebbé teszi azt eredeti és izgalmas művészeti akciókkal, színt varázsol a szürke hétköznapokba. A PLACCC a szokásos őszi fesztiválja mellett az év során számos fiatal művész produkcióját támogatja. A tavaszi időszakban Somló Dávid három helyspecifikus, köztéri előadására kerül sor Budapest három különleges, vagy nagyon ismert helyszínén.
Somló Dávid Interdiszciplináris alkotó/zenész az elmúlt években egy olyan különleges formanyelvet hozott létre, amely a hordozható hangszórókon megszólaló éteri hangterek és a szociális dinamikákra reflektáló, egyszerű térbeli mozgások interakcióira fókuszál. Ezeket az elemeket kombinálva hoz létre egyszerre közösségi, kontemplatív és katartikus előadásokat, melyek többnyire a város egy bizonyos helyszínére készülnek, kihasználva annak adottságait és sajátosságait. Előadásaival nemcsak Európa-szerte, de Brazíliában is találkozhatott a közönség többek között a Prague Quadriennale (CZ), a Festival d’Avignon (FR), a FIME Sao Paolo (BR), a Mais Imaginarius (PT), az Audiograft Festival (UK), a Montag Modus (GER) és a Placcc Fesztivál (HU) keretében.
LENGTH OF A DISTANCE + GOSHEVEN // 2020. március 14.
A ‘LENGTH OF A DISTANCE’ egy teljes testtel átélhető gyalogalagút-szimfónia a Kelenföldi pályaudvar régi aluljárójára komponálva. A darab során nyolc előadó nyolc kitartott, pulzáló, lassan változó hangot hordoz körbe különböző tempókban, folyamatosan változó akkordot és térdinamikát alkotva. A darab a 370 méter hosszú londoni Greenwich gyalogalagútban debütált 2015-ben, majd az UH Fest keretében három budapesti helyszínen volt látható-hallható, mindig az adott térre komponálva. A különleges szimfóniát Szabó Bálint aka ‘GOSHEVEN’ hordozható hangszórókon megszólaltatott tiszta hangolású gitárimprovizációja követi.
DRIFT – HANGKOREOGRÁFIA A SZÉLL KÁLMÁN TÉRRE // 2020. április 19.
A ‘DRIFT’ egy mozgás- és hangkoreográfia, nagy közterekre és tizenöt előadóra komponálva. A hordozható hangfalakkal felszerelt előadók “láthatatlan útvonalak” szekvenciáit követve, az alig észrevehetőből egyre feltűnőbben, veszik birtokba a teret, ezáltal egy mozgó hangfolyamot teremtenek. A térbeli koreográfia kibontakozásával a tér atmoszférája lassan, de biztosan egyre sűrűbbé és éteribbé változik. Az így létrejövő folyamatos mozgásban lévő organikus koreográfia és az abból kibontakozó hangkompozíció hipnotikus közösségi élményt nyújt a nézőknek és a járókelőknek. Az egy órás előadás eredetileg a Prágai Quadriennálé felkérésére készült, Budapesten a PLACCC Fesztivál keretében volt látható első alkalommal.
SOMLÓ DÁVID – VASS IMRE: IT COMES IT GOES // 2020. május 1.
A Vass Imrével közös, 2011 óta játszott ‘It comes it goes’ helyspecifikus táncelőadás ez alkalommal a május 1-jével, a Munka ünnepével összekapcsolódva járja útját. Az előadás J. S. Bach zenéjét és az egyszerű felugrás mozgásanyagát felhasználva – a szélsőséges repetíció lehetőségeit és hatásait vizsgálva – különlegesen intenzív felületet nyújt a kontemplációra. Az eredetileg színházi térre készített darab 2018-ban már látható volt köztereken, a PLACCC Fesztiválon, ahol három egymástól nagyon különböző városi térben értelmeződött újra.