Ruben Östlund új filmje idén elhozta az Arany Pálmát a cannes-i filmfesztiválról, jövő héttől pedig a magyar nézők is láthatják A négyzetet, amelyben gyerekek fenyegetnek felnőtteket, a felnőttek pedig úgy viselkednek benne, mint a majmok.
A négyzet (The Square), 2017. R.: Ruben Östlund. Forgalmazza: Cirko Film
-
Akik megosztják és lájkolják ezt a kritikát a Facebook-oldalunkon október 3-ig, azok között 10 páros jegyet osztunk szét a filmre
A négyzet első negyedében a film nézője szinte biztosnak érzi azt, hogy a kortárs (képző)művészet nagyszabású karikatúráját látja a vásznon. Semmitmondó interjúkat, felesleges értekezletet, unalmas installációkat, hasonlóan semmitmondó kiállítások mesterkélt megnyitóit látjuk a film első részében, amikor pedig az egyik jelenetben mintegy mellékesen pofára ejtenek mozgatás közben egy lovasszobrot, sejthetjük, hogy Östlund ezúttal sem a körülményeskedést és a tabuk érintetlenül hagyását választotta.
A filmről szóló kritikánkat itt olvashatod tovább, de előbb oszd meg és nyerj.