Mégsem vonatkozik a disz-es gyerekekre a Taigetosz-törvény

„Nagyon fáj, hogy azt olvasom, a parlament nagy többséggel szavazta meg azt a törvényt, ami megfosztja a segítségtől a diszlexiás, diszkalkuliás és más tanulási nehézségekkel küszködő gyerekeket.
A saját példám talán megmutat valamit abból, hogy meddig juthat az ember, ha segítik és elfogadják, és nem megnehezítik az életét. (…) Nem tudom, kinek jó ez, és azt sem, hogy mi szükség van rá.” –
áll Dragomán György facebook bejegyzésében, amelyben A fehér király és a Máglya szerzője  leírja, diszlexiás gyerekként mennyit küzdött az írással, olvasással. Mégis író lett belőle, mert emberséges tanárai meglátták benne a tehetséget és segítették.

 

A neves író a Taigetosz-törvénynek elkeresztelt törvénymódosításra reagált, miszerint megszüntetik a lehetőséget, hogy a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekek egyes tantárgyakból felmentést kérhessenek. A mai napon az Emberi Erőforrások Minisztériuma és az oktatási államtitkárság végül véget vetett a találgatásoknak, hangsúlyozva: a módosítás egyáltalán nem érinti a sajátos nevelési igényű (SNI) tanulókat, így a fogyatékossággal élő, diszlexiás, diszgráfiás, diszkalkuliás tanulókat. A közleményben kitértek arra is, hogy a jogszabálymódosítás szakmai kezdeményezésre született.

A törvénymódosítást kezdeményező munkacsoport tagjai: a Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete, a Magyar Logopédusok Szakmai Szövetsége, a Magyar Fonetikai, Foniátriai és Logopédiai Szövetség, a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat, az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, az EGYMI Egyesület, az ELTE Gyakorló Országos Pedagógiai Szakszolgálat és több megyei szakszolgálat képviselői.

A minisztérium arra is kitért, hogy az iskoláknak ezentúl is kötelező fejleszteniük a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeket. A viták kapcsán, amelyek a köznevelési törvény módosítása körül zajlottak, az oktatásért felelős államtitkárság kiemelte: a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel (BTM) küzdő gyermekeket érintő törvénymódosítás célja, hogy sokkal több fejlesztésben és segítségben részesüljenek. Azt akarják elérni, hogy ne a „magára hagyás”, a „lemondás” és a tantárgyi felmentés legyen esetükben a kizárólagos eszköz.

Megosztás: