Mi fog történni március 30-án az iskolákban?

Március 30-án reggel 8 és 9 óra között az ország sok iskolájában tiltakozni fognak a tanárok az oktatás rendszerszintű átalakítása és a 12 pont követeléseinek azonnali teljesítése érdekében – írja kiskátéjában a Tanítanék mozgalom.

Már jóval több, mint 130 intézmény csatlakozott a Tanítanék mozgalom „Egyórás tiltakozásához”, amelyet még Pukli István jelentett be a március 15-ei tüntetésen a mozgalom nevében. A Teleki igazgatója felszólította Orbán Viktort és Áder Jánost, hogy kérjenek bocsánatot az

elmúlt hat évben megalázott pedagógusoktól.

A Facebookon mácius 26-án közzétett kiskátéjukban azt írják, a tiltakozás helyszínenként változó módon fog történni.

Lesz, ahol kimennek az iskola elé a tanárok, lesz ahol fákat ültetnek, lesz ahol a közeli parkban szemetet szednek tanítás helyett, lesz ahol a szülőkkel közösen élőlánccal ölelik körbe az iskolát.

A 12 pontban a legsürgetőbb problémákat gyűjtötték össze, amelyek nem igényelnek hosszas előkészítést. Ezek közül az egyik például az, hogy

jövőre ne kelljen harmincezer szakközépiskolásnak olyan tárgyból érettségiznie emelt szinten, amelyikről egy hónapja hallottak először, és ne kelljen lemondani továbbtanulási terveikről, mert nem tudnak abból érettségizni, amiből eddig készültek, csak egy dátumot kellene megváltoztatni a megfelelő rendeletben.

Kiskátéjukban elmondják, hogy Köznevelési Kerekasztalon zajló tárgyalások nem elfogadhatóak, mivel

a megjelent szervezetek nem kompetensek a köznevelés belső problémáit illetően; a sajtónyilvánosság hiánya, a valós döntéshozók és a szakértők távol tartása, valamint a témák szétaprózása illegitimmé teszik a tárgyalásokat. Nincs semmi jogi garancia arra, hogy az ott született döntések kötelező érvényűek lennének a törvényalkotók számára.

A KLIK megszüntetésére is kitérnek, amelyről egyelőre még nem lehet tudni, hogy pontosan mi lesz helyette, a jelek szerint pedig

csak egy átnevezés, “márkanévcsere” történik, de a rossz, államilag központosított rendszer megmarad. Pedig fel kellene számolni a centralizált, alulfinanszírozott, nem az iskolai autonómiára építő struktúrát, ahol a döntések az iskoláktól távol születnek

– írják a kiskátéban.

A TELJES SZÖVEG IDE KATTINTVA OLVASHATÓ.

Megosztás: