Maga mögé utasította a kínai filmpiacon a Monster Hunt az áprilisban még minden idők legnagyobb kasszasikerének elkönyvelt hollywoodi Halálos iramban 7 című akciófilmet, és ezzel több mint két évtized után hazai gyártású film vezeti a bevételi versenyt. A július 16-án bemutatott élőszereplős animációs 3D-s film, a Monster Hunt eddig 2,428 milliárd jüant (105,2 milliárd forintot) hozott, míg amerikai “vetélytársára” 2,426 milliárd jüan értékben váltottak jegyeket. A sajtóbeszámolók emlékeztetnek: ez az első kínai film, amely 1994, vagyis a kínai filmpiac megnyitása, a külföldi filmek kínai bemutatásának engedélyezése óta ilyen áttörő sikert könyvelhetett el.
A film forgalmazását egy hónappal meghosszabbították a tervezetthez képest, és szeptember 17-én veszik ki a mozik kínálatából. A Monster Hunt egy fiatal férfi története, aki véletlenül létrehoz egy szörnyet. Szereplői között van Csing Boran, Paj Paj-ho, Jao Csen, Tang Vej, Eric Csang és Sandra Ng. A folytatás állítólag már készül. A statisztikák szerint a Majomkirály: A hős visszatér című kínai animációs film, a klasszikus Nyugati utazás című eposz 3D-s adaptációja 955 millió jüant hozott szeptember 9-ig. A Tien Hszia-peng rendezte mű ezzel a kínai mozik legnagyobb bevételt produkáló hagyományos animációs filmje lett. A szakemberek megjegyzik, a legtöbb kínai animáció korábban alig tudta átküzdeni magát még a 100 millió jüanos jegyeladási küszöbön is.
Kína a világ második legnagyobb filmpiaca, 2015 első felében a jegyeladásokból származó bevétel elérte a 20,4 milliárd jüant (883,6 milliárd forint). Ebből a hazai filmek a korábbiakhoz képest már tekintélyesebb hányadot képviseltek, a végösszegből 9,5 milliárd jüannal részesedtek. Kínában az elmúlt években egyre nagyobb a kultusza a mozinak, már 25 ezer körül van a vetítőtermek, mozivásznak száma. A filmszínházakban országosan naponta átlagosan 100 millió jüanért váltanak jegyet.