A festészetben megszokott hiperrealizmussal viszonylag ritkán találkozhatunk a szobrászatban. Legalábbis Magyarországon. Ezért is meglepőek, sokak számára talán viszolygást keltők Marc Sinaj szobrai, melyekre a kritika és a sajtó is felfigyelt.
A szobrászat témái között a kezdetektől (pl. termékenység-szobrok) fogva központi helyet foglalt el az emberábrázolás, s a fennmaradt műalkotások jelentős része a szépséget ünnepli. A hiperrealista szobor ehhez képest teljesen más, hiszen a képek tanulsága szerint nem kevesebbre vállalkozik, mint a néző becsapására. Marc Sinaj szobrai – melyek egyenként több, mint fél évig készülnek – nem valamifajta elvont szépségideált hajszolnak, hanem olyan valósághű külső jegyeket (és gyakran helyzeteket) vonultatnak fel, melyek konkrét személyiségjegyekre utalnak.
A szerb származású amerikai művész szobraival – ha arra lenne dolgunk – találkozhatnánk Amerika legjelentősebb múzeumaiban (Smithsonian Museum of Modern Art – Washington D.C; San Francisco Museum of Modern Art; Philadelphia Museum of Modern Art; Milwaukee Art Museum), de a magángyűjtők is örömmel áldoznak súlyos összegeket egy-egy szoborért. A gyűjtők között szerepel például Herb Kohl szenátor, Milwaukee kosárlabda csapatának tulajdonosa. Az egyik szobor a kosárlabdacsapat edzőtermének recepcióján lát el – sok félreértést okozva – biztonsági őri feladatokat.