+ Képzőművészet

Eddig ismeretlen Cézanne-rajzokra bukkantak

cézanne

A posztimpresszionista festőktől nem állt távol az a gyakorlat, hogy vázlatkönyveik papírlapjainak vagy nagyméretű vásznainak mindkét oldalán dolgozzanak.

A vázlatokat – az egyik egy ceruzarajz, a másik egy akvarell – valószínűleg senki sem látta a 20. század eleje óta – közölte szombaton a pennsylvaniai székhelyű Barnes Alapítvány.

A restaurátorok akkor találtak rájuk, amikor Cézanne két tájképet ábrázoló akvarelljén, a The Chaine de l’Etoile Mountains és a Trees címűn állagmegőrző munkálatokat végeztek.

Az alapítvány alapítója, Albert Barnes 1921-ben vásárolta a két műalkotást Leo Stein amerikai gyűjtőtől. Valószínűleg egyáltalán nem tudott arról, hogy mit rejt a festmények hátoldala

– mondta Martha Lucy, a Barnes Alapítvány kurátora.

Ezek a vázlatok ablakot nyitnak Cézanne alkotói folyamatára, ami igazán felbecsülhetetlen.

A The Chaine de l’Etoile Mountains hátoldalán a szakemberek egy olyan vázlatot találtak, amelyen Cézanne fákat kezdett el grafitceruzával rajzolni, majd festékre váltott, ám a mű közepe annyira kezdetleges, hogy nehéz meghatározni, mit akar ábrázolni. A Trees című kép hátoldalán színes házakat ábrázoló részletesebb akvarell vázlatra bukkantak.

cézanne

Az akvarelleket már korábban is kivettük a keretükből, ám mindkettő hátoldala barnapapírral volt fedve. Ez az egyik oka annak, hogy állagmegőrzést kellett rajtuk végezni. A barnapapír igen savas és savmentes papírra akartuk lecserélni – magyarázta Barbara Buckley, az alapítvány egyik igazgatója, fő festményrestaurátora a The Philadelphia Inquire című napilapnak.

A most felfedezett vázlatokat április 10. és május 18. között be fogják mutatni kétoldalú keretbe helyezve, hogy a képek mindkét oldala jól látható legyen.

A posztimpresszionista festőktől nem állt távol az a gyakorlat, hogy vázlatkönyveik papírlapjainak vagy nagyméretű vásznainak mindkét oldalán dolgozzanak.

1906-os haláláig Cézanne több ezer rajzot készített, számos olajfestményeihez való előkészület gyanánt készült, jó néhányat pedig csak a színekkel és vonalakkal való kísérletezés miatt vetett papírra.

A Barnes Alapítványt 1922-ben hozták létre, gyűjteményében 365 papíralapú műalkotás van főként amerikai és európai művészek alkotásai az 19. század végéről, 20. század elejéről

Kattints ide a hozzászóláshoz

Hozzászólás

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy

Népszerűek

To Top