Találmányok viszik előre a fejlődést. Bemutattunk már zenészt, aki új hangszert alkotott, két magyar srácot, akik mágneses játékukhoz kerestek és találtak közösségi finanszírozást. Most azokról lesz szó, akik annyira hittek ötletük működésében, hogy az életüket adták érte.
Franz Reichelt
1912. február 4-én az osztrák-francia szabó, Franz Reichelt felment az Eiffel-torony tetejére a maga alkotta szárnyasruhában. Azt mondta a francia hatóságoknak, hogy próbabábukkal teszteli majd a ruhát, de megérkezésekor közölte, hogy ő fog leugrani. A barátai hiába próbálták lebeszélni róla, magyarázhattak a szél sebességéről, a korábbi valóban próbababás kísérletek sikertelenségéről, Reichelt hajthatatlan maradt. Semmilyen biztosítókötelet vagy védőhálót nem volt hajlandó használni. Így nyilatkozott az újságíróknak:
A kísérletet magam akarom végrehajtani, trükkök nélkül, mert be akarom bizonyítani, hogy ér valamit a találmányom.
Az újságok az átlagosnál némileg nagyobbnak írták le a ruhát, úgy nézett ki, mint egy nagy selyemcsuklyás kabát. Az ernyő kiengedéséhez csak annyi kellett, hogy kitárja a kezét.
Reggel 8:22-kor már a torony tetején volt, megigazította a ruhát, és a Szajna felé nézve tesztelte a szél irányát egy darab papírral. Majd felállt a korlátra, és 30 újságíró és két videós szeme láttára leugrott.
Az ernyő szinte azonnal rácsavarodott, nagy sebességgel zuhant pár pillanatig, majd becsapódott. 60 centi mély krátert ütött a talajba, és mire odaértek hozzá, már halott volt. A boncolás később megállapította, hogy szívrohamot kapott zuhanás közben.
Ifj. Thomas Midgley
Thomas Midgley, amerikai kémikus és mérnök benzinadalékokat fejlesztett, több mint 100 szabadalma van. 51 éves korában póliót kapott, és lebénult. Készített egy kötelekből és csigákból álló szerkezetet, amellyel mások könnyebben kiemelhették az ágyból. Négy évvel később viszont belegabalyodott a kötelekbe, és megfulladt.
Henry Smolinski
A mérnök szeretett volna repülő autót építeni a köznek, ezért otthagyta az állását és céget alapított. 1973-ban a cég megépített két prototípust, AVE Mizar néven. Egy Cessna és egy Ford keveréke voltak, 1974-től kezdték volna gyártani őket. 1973 szeptemberében azonban Smolinski és barátja, Harold Blake meghalt amikor a szárny levált a járműről egy próbaút során. A balesetet rossz hegesztés okozta.
Valerian Ivanovics Abakovszkij
Hasonló balesetet szenvedett Valerian Ivanovics Abakovszkij. A mindössze 25 éves feltaláló kitalálta az Aerowagont, amely nagy sebességű vasúti kocsi egy repülőgép motorjával, propeller meghajtással. Azért készült, hogy a fontos szovjet tisztviselők hamarabb odaérjenek Moszkvába. 1921. július 24-én egy csoport kommunista, beleértve a feltalálót, letesztelték a repülősebes vonatot. Sikeresen eljutottak Moszkvából Tulába, de a visszaúton nagy sebességgel kisiklottak, és senki sem élte túl.
– A Mental Floss cikke alapján –