A Körberajzolva című film ötlete a Libération című újság egyik interjújából támadt.
Húsz év után újra komédiát forgatott Jean-Paul Salomé, akinek Körberajzolva című krimivígjátékát csütörtöktől játsszák a magyar mozikban. A francia rendező elmondta, hogy a film ötletét egy gyilkossági ügyek felgöngyölítésében részt vevő színészekkel készült interjú adta.
Jean-Paul Salomé legutóbb 1994-ben rendezett vígjátékot Lányok fegyverben címmel. Azóta készített életrajzi és történelmi drámát, misztikus- és tévéfilmet, nevéhez fűződik a Kaméleon, az Arsene Lupin és a Belphégor – A Louvre fantomja című alkotás.
Legújabb filmjének főhőse, a negyvenéves Jean végső elkeseredésében bizarr munkát vállal: rendőrségi helyszínelésen holttesteket alakít az Alpok 1100 méteren fekvő síparadicsomában, hogy segítse a nyomozók munkáját egy gyilkossági ügy megoldásában. A Körberajzolva ötlete a Libération című újság egyik interjújából támadt.
A szezonon kívüli, alvó alpesi falu, Megéve, azért bizonyult ideális forgatási helyszínnek, mert a havas táj – akárcsak a Twin Peaksben vagy a Fargóban – vizuálisan is megadja azt a furcsa hangulatot, amely segíti a humor és a krimiszál kibontakozását – hangsúlyozta a rendező.
A főszereplőt alakító belga színész, Francois Damiens vicces, és érdekes a mozgáskultúrája – olyan „mint egy elefánt a porcelánboltban” -, amely pont egy ilyen szerepben, amikor halottat kell játszani egy bűntény rekonstrukciójához, kifejezetten érdekes volt.
A többi színészt, köztük a női főszereplőt, Géraldine Nakache-t, a belga színészhez válogatta a rendező.
Vígjátékot sokkal nehezebb megírni, mint leforgatni, és ahhoz, hogy a poénok a megfelelő helyre kerüljenek, elengedhetetlen a precíz forgatókönyv. Sok múlik a színészválogatáson is, ritmust pedig a vágással és a hanggal lehet adni a cselekménynek.
Vígjátékok esetében nagyon szembetűnő, ha valami nem működik, és amíg más műfajoknál később le lehet dolgozni ezt a hátrányt, addig ez a vígjáték esetében nagyon nehéz.
Hangsúlyozta, sokszor inkább nézőként gondolkodik, mint rendezőként, a végeredmény érdekli, és nem az, hogy kivel készítene szívesen filmet.
Ma már lazábban veszi a forgatásokat, és sokkal több spontaneitást enged meg a színészeknek, mint korábban, de adott esetben könnyebben is szól rájuk, ha kell.
Jean-Paul Salomé 2013 óta az UniFrance elnöke. A szervezet a forgalmazás mellett nemzetközi színtéren népszerűsíti a francia filmeket, fesztiválszerepléseket, premiereket és bemutatókat szervez, valamint minden év januárjában francia filmvásárt rendez Párizsban.
A cég éves költségvetése 8,5 millió euró, amelynek legnagyobb részét a Centre du Cinéma (CNC) biztosítja, de a külügyminisztérium és privát szponzorok is támogatják a működést. Harmincöt embert foglalkoztatunk, New Yorkban, Pékingben, Mumbaiban és Tokióban is működnek irodáink.
Ez olyan intézmény, ahol a rendezők, a művészek, a producerek és a forgalmazók együtt gondolkodnak azon, hogy a jövőben miként lehet megoldani a francia filmek nemzetközi népszerűsítését
– hangsúlyozta Jean-Paul Salomé.