Pénteken rendhagyó formában láthatja a közönség a Gergye Krisztián Társulat, a Kultúrbrigád és az Átrium Film-Színház legutóbbi közös bemutatóját.
A Merénylet című produkcióban minden alkalommal más és más óriásplakátok egészítik ki a díszletet, ezúttal az ARC kiállításainak válogatott anyagából fog összeállni a kollekció.
A Peter Weiss: Marat / Sade című darabjából készült előadás erősen szatirikus aspektusból próbálja a mai Magyarország társadalmi-közéleti viszonyait vizsgálni, és ebből kiindulva építette bele Gergye Krisztián rendező az előadás koncepciójába a köztéri plakátokat:
A köztéri plakát a politikai propaganda egyik legmeghatározóbb platformja, így adta magát a gondolat, hogy egy olyan erősen politikai darab esetén, mint ez is, központi szerep jusson ennek, de természetesen nem egy az egyben. Az ARC plakátok jellemzően szellemesen és frappánsan fordítanak ki eredeti jelentésükből szimbólumokat és szlogeneket, és ez a kifordított értelmezés, valamint az a szabadság, amivel az óriásplakátot, mint műfajt kezelik, úgy érzem nagyon közel áll ahhoz, ahogy mi viszonyultunk ehhez a darabhoz.
Az előadás a francia forradalom egy epizódján, Jean-Paul Marat meggyilkolásán keresztül keresi a választ arra, hogy mitől lesz felelős, cselekvőképes egy társadalom, vagy hogy éppen mitől válik tejesen passzívvá és magatehetetlenné. A főszerepekben Fullajtár Andrea és Takács Kati láthatóak, az előadás zenei atmoszféráját Tóth Evelin tervezte.
Az ARC plakátokkal kísért előadás csak november 28-én este fél 11-től látható az Átrium Film-Színházban.
Interjúnk Gergye Krisztiánnal itt olvasható.