A jövő héten tartják a Merénylet című előadás premierjét az Átrium Film-Színházban.
Tizenkét nő és egy koreográfus-rendező a francia forradalom forgatagában. Mi veszett ki a férfiak által vezérelt világból? Mi változott meg 1789 és 2014 között? Mi ma a forradalom, és mi kell ahhoz, hogy lángra kapjon? Lángra kaphat-e egyáltalán? Ezekre a kérdésekre keresi a választ az Átrium Film-Színház új bemutatója, a Merénylet, amely Peter Weiss Marat / Sade című darabjából készül Fullajtár Andrea és Takács Katalin főszereplésével, tizenkét női előadó – színész, táncos, énekes – közös munkájában. A nőiségre, illetve a férfiatlanságra épülő produkció eleganciájáért a hazai divat egyik kiemelkedő alkotója, a grúz származású magyar tervező, Tamara Barnoff felel. Mert a csillogás van, akit ékesít, és van, akit csak eltakar.
A színházi világban nem megszokott, hogy a kifutóról egyenesen egy előadásban találják meg helyüket divattervezők ruhái, de a Gergye Krisztián által rendezett darab alappillérei lesznek Tamara Barnoff ruhakollekciójának darabjai, amelyben a tizenkét díva megjelenik a színen. „A jelmezek tekintetében kontrasztokban gondolkodtam, és ehhez elengedhetetlen volt, hogy a legmagasabb minőségtől indítsuk az előadást azért, hogy végül valami egészen másban érjen véget a történet” – mondta Gergye Krisztián, aki évek óta a magyar színházi élet meghatározó koreográfusa és rendezője. „Régóta figyelemmel követem Krisztián színházi munkáit, és nagyon szeretem a gondolkodását, nagyon nagyra tartom azt a szabadságot, amivel az alkotáshoz viszonyul, és kifejezetten izgalmasnak találtam, hogy ezúttal csak és kizárólag nőkkel dolgozik. Én sem szeretem gúzsba kötni a fantáziámat, ezért mindig is úgy éreztem, hogy egy nyelvet beszélünk Krisztiánnal, úgyhogy nagyon örültem, hogy megkeresett a csapat az együttműködés ötletével” – mondta Tamara Barnoff.
Az előadás – ugyancsak szokatlan módon – több, mint három hónapos munkafolyamat eredményeként jön létre: a MERÉNYLET premierje október 29-én lesz először látható a Margit körúti Átrium Film-Színházban, amely második teljes színházi évadát kezdi Buda szívében. A koreográfus-rendező az Átrium rezidens művészének tekinthető: itt mutatta be a Bizottság-dalokra írt kortárs operáját, az Opera Amoralét és Honvágy című performanszát, valamint az ő nevéhez fűződik az elmúlt időszak egyik legnagyobb zenés színházi sikere, Az Őrült Nők Ketrecének koreográfiája is.