Délelőtt tízkor kezdik az iskolát brit középiskolások az Oxfordi Egyetem négy évig tartó vizsgálatában, amely annak akar utánajárni, javulnak-e a vizsgaeredmények, ha később kelnek a diákok.
Több mint száz angol középiskola 10. és 11. évfolyamra járó, GCSE-vizsgák előtt álló tanulói vesznek részt a vizsgálatban, amely azokon a tudományos bizonyítékokon alapul, amelyek arra utalnak, hogy a tizenévesek biológiai órája egyáltalán nincs összhangban a hagyományos tanítási idővel – számolt be róla a The Daily Telegraph online kiadása.
A North Tyneside-i Monkseaton Gimnáziumban 2009-ben végzett úttörő kutatás során 19 százalékkal javultak a fő tantárgyakból szerzett érdemjegyek, amikor egy órával később kezdődött az iskola. Amikor azonban az iskolaigazgató távozott, visszatértek a 8.50-es kezdésre.
Hat idegtudományi vizsgálat egyike lesz az új kutatás. Más projektek a testmozgást növelik, vagy változtatnak az órák közti szüneteken, és lesz, amelyik agytornáztató játékokat illeszt a tantervbe. A 2018-ig tartó hat vizsgálatban összesen több mint 60 ezer tizenéves vesz részt.
„Tudjuk, valami furcsa dolog történik tizenéves korunkban, úgy tűnik, mintha nem lennénk összhangban a világ ritmusával. A szülők azt hiszik, azért, mert lusta a tini, és szerintük mindent megoldana, ha korábban menne aludni. A tudomány azonban azt mondja, reggel lenne szükség több alvásra” – magyarázta Collin Epsie, az alváskutatás vezetője.
A tizenévesek biológiai órája általában kétórás késést mutat a felnőttekéhez képest. A neurológusok szerint biológiai hajlamuk szerint éjfél körül mennének aludni és reggel 9-10 óra között lennének teljesen éberek és tettre készek.
A biológiai óra ezt a beállítást követi a lányok körülbelül 19, a fiúk 21 éves koráig.
(Forrás: Híradó.hu)