A magyar tervezők támogatása fontos. Vásároljunk inkább magyar tervezőktől, mint a plázából! Jó, de mégis miből? – tesszük fel a kérdést.
Valljuk be, vásárolnánk mi magyar tervezőktől! Igazán szívmelengető lenne magyar brand-ek kreatív és különleges darabjaiban feszíteni, de az ihlet minden bizonnyal elszáll, ha még a vállfás turi kínálatát is enyhén borsosnak találjuk.
A NUBU csapata, Garam Péter (tulajdonos), Garam Judit és Kovács Adél (tervezők) azon törték a fejüket, hogyan oldhatnák fel ezt a paradox helyzetet, miképpen lehetne a fiatalok számára is elérhetővé tenni egyedi designer darabokat. Új kollekciójuk a NUDE, a NUBU albrandje-ként olcsóbb, elérhetőbb darabokat kínál, ugyanakkor igyekszik megőrizni a NUBU-ban szeretett stílusjegyeket, formákat.
A NUDE by NUBU bevezetése alkalmából július 1-jén, a MonoFashion Shopban csodálhattuk meg az új darabokat. A NUBU csapata piknikkel, cider-rel és zenével várta az érdeklődőket. Érdeklődők pedig akadtak bőven. Az üzenet eljutott a fiatalokhoz, akik zsúfolásig megtöltötték a teret. És nem csak nyálcsorgatva bámészkodtak, válogattak. A próbafülke előtt is hamar gigantikus sor alakult ki, pörgött a pénztárgép, a vásárlók elégedett mosollyal az arcukon távoztak szerzeményeikkel.
A nyüzsgés hátterében az al-brand-ről, a kortárs magyar divat helyzetéről beszélgettem a tervezőkkel, Garam Judittal és Kovács Adéllal.
A NUBU nagyon sikeres itthon és külföldön is. Mi adta az ötletet az új Nude by Nubu almárka létrehozásához? Láthatóan ez egy fiatalosabb, olcsóbb kollekció.
Garam Judit: Alapvetően amikor a Mono Fashion-t elindítottuk ez volt a fő koncepciónk. Az évek során azt vettük észre, hogy a designerek egyre drágábban tudják megvalósítani a terveiket. A hazai közönségnek ez az árfekvés drágának bizonyult. És nagyon sokan mondták, hogy gondolnunk kellene a fiatalokra is, akik nem engedhetnek meg maguknak mondjuk a Nubu-árú ruhát. Elkezdtünk gondolkodni, hogy hogyan tudnánk egy megfizethetőbb kollekciót összeállítani. Nagyon elfoglaltak vagyunk, így ez csak most valósult meg, de a gondolat már korábban megvolt.
Mik a fő különbségek a NUBU és a Nude by Nubu között?
GJ.: Rengeteg különbség van, de a minimalista gondolkozásunk az megmaradt. A szabásvonalakat igyekeztünk átemelni. Fontos volt az ár szempontjából, hogy olyan ötleteket valósítsunk meg, ami azért ugyanazt a minőséget garantálja, mint a NUBU darabok esetében. Ez egy leegyszerűsített, lecsupaszított forma.
Itt már láttam szitanyomott pólókat például, ez a Nubu kollekciókban annyira nem volt tipikus, ugye?
GJ.: Igen, mert ezek a darabok főként a fiatalokra készültek. Mi igazából a szabásvonalakat vittük tovább. Nyilván mindent nem tudunk megvalósítani a NUDE-ban. A Nubu összetettsége, az alapos kidolgozottsága és a kiváló minőségű anyagok, amelyekkel dolgozunk, értelemszerűen nem mindig vihetők tovább. De igyekszünk a Nubu életérzését átörökíteni a Nude-ba.
Min lehet ilyenkor spórolni?
Kovács Adél: A kidolgozottságon lehet spórolni. Egyébként hangulatában is egy sokkal hordhatóbb vonalról van szó.
Külföldre is viszitek a Nude-ot? Hogy látjátok, külföldön mennyiben másabb a helyzet? Többen vesznek designer cuccokat?
KA.: Ezt az al-brandet egyelőre csak itthonra szánjuk, de egyébként a Nubuval például most Párizsban mutatjuk be az új kollekciót. Itthon kicsit más rendszerben dolgozunk, nem szezonokban gondolkodunk, hanem akár hetente, kéthetente megújuló érukészlettel szeretnénk jelentkezni.
G.J.: Külföldön azért más az embereknek az életszínvonala. Meg tudnak fizetni magasabb árkategóriájú designer darabokat. Nem véletlen, hogy a Nubu-t is külföldre próbáljuk fókuszálni.