Virágba borult péniszek, szőrös férfilábak magassarkúban. Andrea Giuliano olasz származású fotóművész gipsszel a lábán, mankókkal a hóna alatt, múlni nem akaró mosollyal az arcán, majd liternyi festékkel a testén nyitotta meg A Meztelen Én / Naked Self című kiállítását a Kolorban, a Budapest Pride Fesztivál szervezésében.
Andrea Giuliano az olasz riviérán fekvő La Spezia-ban született, majd 2007-ben Magyarországra költözött.
Az alkotó jelenleg egy irodában dolgozik, noha arról nem sok fogalma van, mit is csinál. Ebből a tevékenységből azonban sikeresen rendezi számláit és tölti fel éléskamráját.
– írja magáról harmadik személyben.
Az olasz származású, Magyaroszágon élő irodista fotós munkái szerteágazóak. Korábbi fotóin pl. Péterfy Bori táncol, Radnay Gyula szobra sír, egy parókabolt próbababái néznek meredten, fekete szemekkel a semmibe.
A Meztelen Én című kiállítás anyaga azonban jóval provokatívabb. A Kolor alsó szintjén tucatnyi meztelen férfi test függ a falon. Megérkezésem pillanatában Giuliano mankójával ugrándozva rendezgeti a fotókat. A még csak lézengők, mint én is, hosszasan nézegethetik a képeket, láthatóan van még idő bőven.
A fotók témája szinte kivétel nélkül a férfi test, és a férfi testének anti-férfias ábrázolása. Giuliano képein megkérdőjelez minden készre gyártott nemi szerepet. Az erős, macsó, mindig álló farkú férfi helyett a fotókon a testek ártatlan meztelenségben, vagy éppen nőiesen jelennek meg. Kiszolgáltatottak – gondoltam. De miért is?
A Budapest Pride lényege persze az elfogadás: legyen szó leszbikusról, melegről, biszexuálisról, transzneműről vagy queer-ről. Giuliano úgy fogadtatja el a bármilyen fajta másságot, hogy tabukat dönt, megmutat, meg mer mutatni?
Körülnéztem. Bizony láttam azonos nemű párokat, de ugyanígy különböző nemű szerelmeseket, ugyanúgy itták az ingyenbort és a képekről beszélgettek.
A program zenét és metaszínházat ígért. Giuliano már jó ideje zenét szolgáltatott, de többen már a színpadot szugeráltuk.
Ha már test, akkor miért ne a fotós teste? Ha már a fotós teste, akkor miért ne legyen a test a vászon, a papír? Ha már vászon, vagy papír, miért ne legyen összefestve? Herczeg Zoli, fodrász, festőművész kapva kapot az alkalmon és liternyi temperát kent Giuliano-ra, aki tényleg színházba illően kommentálta az eseményeket.
Herczeg Zoli ekkor vetkőztetni kezdte Giuliuano-t és befestette a testét, tetőtől-gipszig.
És íme a végeredmény:
A kiállítás a Budapest Pride ideje alatt a következő napokon látogatható: kedd/csütörtök/péntek 17:00-tól 21:00-ig, szombaton 10:00-tól 13:00-ig.