A Szerk. avatar
2013. december 3. /

Baglyokkal szállítaná ki a termékeit a Waterstones könyvesbolthálózat

Ezzel az ötlettel válaszolt az Amazon.com bejelentésére, amely szerint a webáruház drónokat – pilóta nélküli repülőgépeket – fog használni a kisebb csomagok kézbesítésére.

A könyváruház a saját YouTube oldalán közzétett videóban mutatta be a Harry Potter-sorozat inspirálta Ornithological Waterstones Landing Service, rövidítve O.W.L.S. (Baglyok) nevű szolgáltatást – olvasható a The Daily Telegraph című brit lap internetes kiadásában.

Az „O.W.L.S. egy flottányi speciálisan képzett baglyot takar, amelyek külön-külön, vagy akár bájos csapatként együttműködve is képesek lesznek harminc percen belül eljuttatni a csomagot a vásárlóhoz”.
A projektet ismertető Jon Owls sajtómenedzser – akinek a neve történetesen Bagoly János – úgy látja, a rendszer kereskedelmi használatra való átszabása jó néhány évet igényel, mivel „évekbe telik, mire egy bagolynak bármit is megtanítanak, és az egész ötlet csak ma reggel jutott az eszükbe”.

Az Amazon.com korábban azt jelentette be, hogy a webáruház a jövőben drónokat fog használni a kisebb csomagok kézbesítésére. Jeff Bezos, az Amazon amerikai alapítója szerint a csomagkézbesítő drónok tesztelése már megkezdődött.

Az octocopter – nyolc propellerrel mozgatott – pilóta nélküli gépek a tervek szerint harminc percen belül juttatnák el a – maximum 2,3 kilogrammos – csomagokat a megrendelőkhöz. Bezos szerint azonban akár öt évbe is telhet, mire a Prime Air nevű szolgáltatás elindul.

Az amerikai légügyi hatóságnak (FAA) ugyanis még jóvá kell hagynia a drónok civil célokra való használatát. Az Amazon egy videót is közzétett honlapján: a felvételen egy drón látható, amint felemel egy csomagot a webáruház egyik raktárában és a vásárló házának küszöbére szállítja azt.

A YouTube videomegosztó portálon nagy derültséget keltett a felhasználók körében a könyváruház kisfilmje és a kommentek alapján a többség egyértelműen a baglyok mellett tette le a voksát.

Megosztás: