Archív

A nap története: Elindult a “vágy metrókocsija” Prágában

A flörtvagon, ami a szerelvény közepén helyezkedik el, megosztja a prágaiakat. Hogy fogom megmagyarázni a férjemnek, kérdezte egy nő, hogy csak véletlen volt,ha a nagy forgalomban ebbe a kocsiba szállok.flortvagon

Hivatalosan is a flört, az ismerkedés színhelye mostantól szombatonként a prágai metró szerelvényeinek középső kocsija.

A néhány hónapja bejelentett, élénk hazai és nemzetközi visszhangot kiváltó újítást a prágai közlekedési vállalat (DPP) egyebek mellett azzal a nem titkol a céllal vezette be, hogy a szingli autósokat rávegye a tömegközlekedésre.

Az embereknek ma kevés a lehetőségük az ismerkedésre, esetleg valamilyen rendezvényen vagy a munkában. A metróban az emberek ma már rendszerint olvasnak, tanulnak, zenét hallgatnak. Tehát miért ne lehetne kihasználni a metrót ismerkedésre is?

magyarázta az ötletet a közlekedési vállalat szóvivője.

A hivatalos nevén “kommunikációs kocsi” az eredeti elképzelések szerint az utolsó lett volna a szerelvényeken, de a végül is a középső kocsi fogja ezt a szerepet betölteni.

Rájöttünk, hogy az utolsó kocsikból a végállomásokon első kocsi lenne, ezért a középső mellett döntöttünk

jelentette ki Jaroslav Duris, a DPP igazgatója.

A prágai sajtóban csak “flörtvagonnak” nevezett intézményt először a metró A jelzésű, zöld vonalán vezetik be. A kocsik nincsenek külön megjelölve, de minden metróállomáson plakátokon és a hangosbeszélőn is tájékoztatják róla az utasokat. Aki tehát beszáll a középső kocsiba, tudni fogja, hogy az az ismerkedésre is szolgál. A “vágy metrókocsija” egyelőre szombatonként délelőtt tíztől este tízig áll az érdeklődők rendelkezésére.

A nem szokványos ötletnek hatalmas visszhangja támadt Csehországban, de az európai és az amerikai sajtó is felkapta. A lapokban és az internetes közösségi portálokon megjelent reakciókból az tűnt ki, hogy a széles közönség vevő az ötletre. Külföldön pedig azt emelik ki, hogy Prága ezzel újabb turistacsalogatóhoz juthat.

Ugyanakkor vannak, akiknek nem tetszik az ötlet, és rámutatnak a lehetséges problémákra is.

Ha a nagy rohanásban véletlenül a +szerelemvagonba+ szállok be, s ezt a férjem is megtudja, ki fogja neki megmagyarázni, hogy ennek csak a sietség az oka?

tette fel a kérdést egy fiatal édesanya.

A fiatalok már most is túlságosan szabadosak, miért kell nekik ezt még megkönnyíteni?

kérdi egy középkorú vallásos férfi.

Másoknak pedig kiegészítő javaslataik vannak.

Nem lenne rossz, ha egy kis bár is lenne a kocsiban. Olvastam, hogy valamikor volt ilyesmi a villamosokon

írta a Facebookon egy cseh egyetemista.

A prágai metróhálózat hossza mintegy 60 kilométer, utasainak száma évente mintegy hatszázmillió. A cseh sajtó azt írja, hogy a terv megvalósításával a prágai metró lesz a világ egyik legnagyobb ismerkedő helye.
Tekintettel az utasok és az egyedül élők nagy számára nem kétséges, hogy lesz miből válogatni

jegyezte meg a Mladá Fronta Dnes című napilap.

Kattints ide a hozzászóláshoz

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

I accept the Privacy Policy * for Click to select the duration you give consent until.

Népszerűek

To Top