A klasszikus televíziós műsoroknak és a Youtube-nak állít konkurenciát az Amazon kedden bejelentett új szolgáltatásával: az Amazon Video Directre bárki feltöltheti és értékesítheti videóját.
A szolgáltatás felhasználói videóik posztolásával szerzői jogdíjra tehetnek szert, ezzel létrehozzák a világ legnagyobb videokereskedelmi felületét.
Az Amazon Video Direct a feltöltött videók „kölcsönzését”, megvásárlását, reklám nélküli megtekintését teszi lehetővé, sőt segítségével videocsomagokra is elő lehet fizetni.
Az Amazon szolgáltatásának használói videóikat az Egyesült Államokban, Németországban, Ausztriában, az Egyesült Királyságban és Japánban is elérhetővé tehetik. Az Amazonnal a szolgáltatás megvalósításában több partner, köztük a Conde Nast Entertainment és a The Guardian brit napilap is közreműködik.
A száz legnépszerűbb videó feltöltője egy egymillió dolláros (276 millió forintos) pénzalapból plusz fizetséget is kap.
Az Amazon egyike azon szolgáltatóknak, amelyek havi előfizetési díjért filmek és filmsorozatok letöltését teszi elérhetővé. Ezek a streaming-szolgáltatások már eddig is konkurenciát jelentettek a klasszikus televíziós műsoroknak.