Először láthatók Magyarországon a világ legnagyobb fenntarthatósági fotográfiai díja, a Prix Pictet pályázatának képei; a 2012-es kiírás döntős fotográfusainak felvételeiből összeállított válogatással a Magyar Fotográfusok Háza –
A svájci Pictet Bank által 2008-ban létrehozott díj küldetése, hogy a fotográfián keresztül keltse fel a közvélemény figyelmét az új évezred környezeti és társadalmi kihívásaira. Ez a célkitűzés megmutatkozik a 100 ezer svájci frank díjazással járó Prix Pictet témáiban is: a negyedik ciklus hívószava az Erő volt – mondta el a budapesti kiállítás csütörtöki sajtóvezetésén a díj bizottságának igazgatója.
Michael Benson beszámolója szerint a 2012-es kiírásra 76 ország 650 alkotóját terjesztették fel, a beküldött sorozatokból a Sir David King által elnökölt zsűri választotta ki a tizenkét döntős fotóművészt, majd közülük a nyertes alkotót.
Fariba Farshad társigazgató felidézte: a döntősök munkáiból összeállított kiállítást a londoni Saatchi Galériában mutatták be 2012 októberében. Az anyag München és Párizs után érkezett Magyarországra – így a régióban először a
Mint Michael Benson hangsúlyozta, a díjra nem sajtófotókat várnak, de számos munka feszegeti a sajtófotó és a fotóművészet határait. Ilyen Luc Delahaye fődíjjal jutalmazott sorozata is: a francia fotográfus a világ konfliktuszónáiban készített, társadalmi problémákat bemutató képeiről ismert; Budapesten egy haiti felvétele látható.
Boronyák Vivien, a budapesti kiállítás koordinátora kiemelte a Prix Pictet magyar indulója, Dezső Tamás munkáját, amelyet a Financial Times a díjról szóló cikk illusztrációjaként közölt le. A nemzetközileg is elismert magyar fotográfus munkájával a
Daniel Beltrá és Rena Effendi természeti katasztrófák hatásait vizsgálta: az amerikai-spanyol alkotó a 2010-es mexikói-öbölbeli olajkatasztrófát örökítette meg látványos légi felvételeken, míg azeri kollégája Csernobilban járt, hogy az atombaleset örökségét dokumentálja.
Jacqueline Hassink arab női vezetők tárgyalóiról és étkezőiről készített képeken mutatja be a sztereotípiáktól sokszor eltérő valóságot, Mohamed Bourouissa ellenben radikálisan eltérő környezetbe, Párizs külvárosainak harcos világába nyújt bepillantást.
Három-négy hónapot töltött a guantánamói fogolytáborban Edmund Clark, hogy ott készített fotósorozatával a hatalom és ellenőrzés tereit tárja fel, Carl De Keyzer a klímaváltozás hatásait vizsgálta Európa tengerpartjain, Robert Adams pedig amerikai erdőirtások szomorú látképeivel figyelmeztet a tarvágások korlátozásának fontosságára.
Philippe Chancel a 2011-es japán cunami hatásait örökítette meg drámai felvételeken, Joel Sternfeld pedig a 2005-ös montreáli klímakonferencia résztvevőit fényképezte. Guy Tillim a hatalom egészen más formáit tárta fel kongói politikusok útjait követve, míg a vietnámi származású amerikai An-My Le az amerikai hadsereg gyakorlatairól készített a 19. század hadifotóit idéző felvételeket.
A Prix Pictet fotóiból összeállított kiállítás február 24-ig látható a Nagymező utcai