Linkin Park szeptemberben tért vissza új dalával, a The Emptiness Machine-nel, ami azonnal a brit slágerlista negyedik helyére került. Ez figyelemre méltó egy olyan zenekartól, amelynek énekese, Chester Bennington hét éve hunyt el, helyét pedig az új, eddig ismeretlen Emily Armstrong vette át.
A nu-metal műfaj, amelyből a zenekar kinőtt, az elmúlt években újra népszerűségnek örvend, mivel sok mai popzene érzelmi tónusa visszaidézi a nu-metal „érzem a fájdalmat” hangulatát. Ráadásul a Linkin Park mindig is különbözött a többi rap-rock együttestől, mivel már kezdettől fogva popos elemeket is beépítettek a dalaikba.
Emily Armstrong csatlakozása friss, modern hangzást hozott a bandának, és az új album, a From Zero egyes részei olyanok, mintha egy mai, trendi popelőadó készítette volna, aki hivatkozási alapként tekint a Linkin Parkra.
Az album azonban még mindig erőteljes gitárhangzásokkal dolgozik, amelyek egyesek szerint a 2003-as Meteora hangzását idézik vissza. Például a Heavy Is the Crown című szám felvételében részt vett Ed Sheeran egyik producere, de az eredmény mégis autentikus Linkin Park lett.
Az album dallamai fogósak, a hangzás lendületes, és olyan elemek is megjelennek, mint például Armstrong pszichedelikus hatásokkal erősített szólója a Cut the Bridge című dalban, ami könnyen adhat inspirációt a rajongóknak.
A zenekar ezen a lemezen a megújulás és a múltidézés között egyensúlyoz, amit a zenekar mindig is nagy érzékkel tudott megoldani. Korábbi együttműködéseik, mint például Pusha T, Rakim, a Dust Brothers vagy Owen Pallett, már évekkel ezelőtt jelezték, hogy a Linkin Park nyitott az új zenei hatásokra, és jó ízléssel válogatják meg partnereiket.
Az új album egy újabb zenei kísérlet, amely meglepően jól sikerült, és megmutatja, hogy a zenekar még mindig releváns és képes új közönséget is megszólítani.
A From Zero megjelenése november 15-re várható, és minden jel szerint folytatja a Linkin Park örökségét, miközben modernizálja és új irányba tereli azt.
(A cikk a The Guardian magazin írása alapján készült)