A vállalkozások túlnyomó része még manapság is leragad a Google és a Facebook kínálta lehetőségeknél, amik egyrészt kézenfekvőek, másrészt remekül tudnak teljesíteni, de nem helyettesíthetik a gondosan felépített e-mail-marketing rendszereket.
Az e-mail-marketing hatása nem is rövid távon érzékelhető igazán, hanem 3-5-10 év távlatában, és ez azért is fontos tény, mert behozhatatlan előnyt jelent a konkurensekkel zajló versenyben. Fő erőssége, hogy perszonalizálva és célzottan tud kapcsolatot kezelni a vállalkozás kapcsolati hálójával, ami fenntartja bennük a személyes gondoskodás élményét.
Mit értünk e-mail-marketing alatt?
Felmerül a kérdés, hogy amikor a SocialWings online marketing ügynökség munkatársai e-mail-marketing szolgáltatást nyújtanak vállalkozásodnak, mit is csinálnak pontosan.
Az e-mail-marketing egy költségkímélő, mégis hatékony marketingcsatorna, amely sok paramétert egyszerre kezelve, automatizált rendszeren keresztül személyre szabott ajánlatokat és termékeket kínál meglévő és leendő ügyfeleknek.
A kapcsolati háló azon tagjait célozza, akik konkrét hajlandóságot mutatnak, hogy vállalkozásoddal kapcsolatban legyenek, tehát sokkal könnyebben fordítható termőre velük a viszony, mintha hideg címekkel dolgoznál.
Nincs plusz költség, mint az egyéb, közösségi médiás vagy klasszikus print hirdetéseknél, illetve a folyamatos kapcsolattartást is biztosítja, ami lehetőséget kínál a Costumer Lifetime Value (CLV) növelésére.
Az e-mail-adatbázis
Az e-mail-lista, amit összegyűjtöttél a weboldaladon vagy bármilyen egyéb módszerrel, az a te tulajdonod, amit érdemes kiaknázni.
Nem vagy kiszolgáltatva semmilyen médiumnak, hiszen közvetlenül kapcsolatba léphetsz a címzettekkel, akikhez jó eséllyel el is fog jutni az üzeneted, már csak rajtad múlik, hogy a tartalmát értékesnek ítéljék.
Ha jól kidolgozott e-mail-marketing-stratégiával rendelkezel, a listán szereplőket, némi energiabefektetéssel, igazi közösségé fejlesztheted vállalkozásod köré.
Élmény, személyre szabva
A Facebook és az Instagram is lehetőséget kínál, hogy hirdetéseid révén elérj olyanokat, akik már jártak a weboldaladon, vagy vásároltak tőled adott időn belül.
Egy fejlett e-mail-marketing-szoftverben azonban ennél is nagyobb szegmentációs lehetőség nyílik, aminek köszönhetően mérnökien pontos, egyénre és igényre szabott üzeneteket, ajánlatokat tudsz eljuttatni a címzettekhez.
Azt viszont ne feledd, hogy közép- hosszú távú marketingeszköz révén, az e-mail-marketing nem fog napok, hetek alatt jelentős eredményt produkálni, ez egy hosszú távú folyamat.
Időbe telik, amíg kiépíted a megfelelő adatbázist, és azt megfelelően szegmentálod, és a lehető legtöbb klienst tudod ezzel az eszközzel is zökkenőmentesen terelgetni a vásárlói úton, a lehető leghosszabb távon.