avatar
2012. szeptember 12. /

Mért mi haljunk meg?

Parkols kitakarva

„A hivatalnak packázásait” elkerülhetjük, ha kinyírjuk magunkat például „egy puszta tőrrel”, mondja Hamlet. Nem tudom, más hogy van vele, de én inkább a packázó hivatalokat tenném el láb alól. (Nógrádi Gábor glosszája)

Az egyik parkoló ZrtBtKft jegy automatája rossz volt. No, persze, nem tüntették fel, hol a legközelebbi, esetleg jó parkolóóra, mert a kommunikációs kultúrájuk itt tart. Mit tesz Senki Alfonz, vagyis a civil? Mobilparkolást kezdeményez, ahogy az az automatán fel vagyon jegyezve. De, nicsak, mikor visszatér a kocsijához, ott a rókázó zacskó a csekkel, meg a fenyegetéssel, hogy mi lesz, ha nem fizeti be a büntetést.

Köztudott, hogy mi, senkik időmilliárdosok vagyunk (s nem forintmilliárdosok, mint a parkolócég és a mobilszolgáltató) úgyhogy irány a panaszfal ‒ a hivatal irodája.

Mondjuk illetékes elvtárséknak, hogy mi a pálya. Mondják, hogy mondjuk a mobilszolgáltatónknak. Mondjuk, hogy mondják ők, elvégre ők kapják a lét, amit a mobilszámlával legombolnak majd rólunk. (Ráadásul az ő automatájuk volt rossz! És ők nem írták ki rá, hol a legközelebbi félkarú rablójuk! Ők hibázhatnak, s miénk a bünti? Érdekes.)

Nem, nem! ‒ mondják ők arra a javaslatunkra, hogy tárgyaljon a két cápa egymással. Nekünk, a Senkiknek kell írni, telefonálni, perelni, mert nekünk van szerződésünk a mobil-szolgáltatónkkal. De ha nem intézzük el, akkor háromszor annyit kell majd fizetni 15 nap múlva plusz kerékbetörés, villamosszék stb.

Levelek mennek, válaszok ‒ két hét, egy hónap múlva ‒ jönnek

A parkoló cég és a mobilszolgáltató szerint is mi vagyunk a hibásak, mert:

1. nem saját előhívószámukkal hívtuk őket (Melyik a tiétek, gyerek? ­‒ kérdezi Józsi bácsi Pákozdról. ‒ Három előhívószám van a mobilparkolásért hívandó számotok előtt (20-30-70), és, mondjuk az én telóm előhívója sem egyezik meg a tiétekkel, bár ti vagytok a szolgáltatóm. Na, akkor hogy is van ez?)

2. Azt írják, küldenek egy válasz SMS-t, hogy leokézzák a parkolásomat. És hogy ezt várjam meg. No, most ez az infó hova van írva az ótomatán? Csatolom a fotót.

3. Észlelték, hogy a saját előhívószámommal küldtem a kocsi rendszámát, nem az övékkel, de az nem számít. Józsi bácsinak Pákozdról tudni kell, melyik előhívó volt az övék, amikor még nem lehetett számot cserélni a szolgáltatók között.

Emberek! Nem a pénz miatt sírok. A tízszeresét is kifizettem már a hatóságnak, ha igaza volt. Az fáj, hogy engem/minket néznek hülyének, miközben ők… nem tudnak kommunikálni. Nem tudnak pontosan megfogalmazni egy információs szöveget.

Hogy is van ez, édesanyám?

Ha kirámolunk egy boltot, kioszthatnak ránk akár egy évet is. De ha infarktust vagy agyvérzést kapunk, mert a hivatalok és szolgáltatók packáznak velünk, nincs az a szuperügyvéd, aki gyászoló családunk nevében megnyerne egy pert ellenük.

Vagy mégis? Ki kellene próbálni. Ha pénz nem is lesz belőle, moslékba mehet az imidzsük. És azt rendbe hozni, a pr szakirodalma szerint, többe kerül, mint új hivatalt, céget alapítani.

Ha fölhúztad magad, kapcsolódj ki itt:

{jcomments on}

Megosztás: