Zászkaliczky Ágnes képei péntektől láthatók a bécsi Galerie TAITH tereiben
”Zászkaliczky a portréfestés közben mintha zenélne: mikor a számára kedves zenész portréját készíti, közben a zenéjét hallgatja és így teljesedik ki, harmonizál a festmény a zenével együtt és születik egy modern/klasszikus kompozíció. Háttérnek a hangokra rezonáló szín- és formavilágot választ, amelynek az absztraktgeometria adja meg a tempóját egy mesteri hipperrealista portré beállításához. A kontraszt az alak és a háttér között perfekt ritmusban van az egésszel, ami egyidejűleg nagyszerű a technikájában és unikális a koncepciójában.”
(Art Daily News International Magazine, Contemporary Art Projects, USA)
Budapesten is láthatta már a közönség Zászkaliczky Ágnes képeit, de a számos művészeti lapban közölt alkotások hónapokon át vendégeskedtek Florida egyik legrangosabb kiállítóhelyén is. Most adventkor pedig Bécsbe kapott meghívást Zászkaliczky Ágnes, aki külön erre az alkalomra válogatott képeiből.
A Bécsben és Budapesten kétlaki életet élő magyar művésznő eredetileg zenész, orgonaművész, aki a Bartók Konzervatórium és a salzburgi Mozarteum elvégzése után kezdett el érdeklődni a zenélés mellett a festészet, a festés iránt, Oroszországban és Finnországban képezve magát. A zenész és festőművész érzékenységével fest, „ecsetje hangszer” – írja róla a kritika. Képei a világ számos pontján mutatkoztak be Cannes-tól Monacon át az Egyesült Államokig, vagy Finnországig. Vizuális művészeti vezetőként részt vett legutóbb az Operaház Carmina Burana előadásának megalkotásában, ahogyan korábban több más zenei projekthez készített látványtervet pl. a Lappeenranta Szimfonikus Zenekar részére.
Bécsben ez a negyedik önálló kiállítása, rendszeresen szerepel csoportos kiállításokon, legutóbb a Collegium Hungaricumban a Magyar Festönök Bécsben c. kiállításon illetve a MOYA (Museum for Young Arts ) szervezésében a Peace/Béke c. kiállításon vett részt.
„A portréfestés az a terület, ahol leginkább megmérettetik a művész technikai tudása. Hosszú évek tanulmányai vezettek ahhoz, hogy elérjem azt a szintet, hogy bárkiről vállaljak portré festését. A klasszikus portréfestés technikáját sajátítottam el, orosz mesterektől tanultam. Később George Gheorghe a Bukaresti Nemzeti Múzeum restaurátora lett a mesterem, aki megtanított Caravaggio festési technikájára. Így a portréim készítésében Caravaggio és a régi mesterek technikáját is alkalmazom. Számomra a portréfestés mégis jóval túlmutat a technikai kihívásokon. A külsőségek mellett az igazi cél az egyéniség, az egyszeri lény, a lélek visszaadása, ami ráül minden arcra, tekintetre. Az arcok éteri jelleget kapnak, visszanéz ránk az örök és a megismételhetetlen.”
(Zászkaliczky Ágnes)
A kiállítás december 31-éig tekinthető meg, részletek a galéria weboldalán.