Megnyitott a kortárs magyar festészetet reprezentáló XIX. Táblaképfestészeti Biennále a szegedi Reök-palotában pénteken.
Nátyi Róbert, a kiállítás kurátora elmondta, a biennále az ország egyik legjelentősebb kortárs képzőművészeti seregszemléje. Ezt mutatja, hogy 2008-tól, amióta a Szegedi Nyári Tárlattal váltva a Reök-palotában rendezik a kiállítást egyre élénkebb az alkotók érdeklődése a biennále iránt.
Idén több mint hatszáz jelentkező művei közül 120 – az elmúlt két évben készült – festményt válogatott be a tárlatra a zsűri. Ennek az erős szelekciónak is köszönhető, hogy egészen következetes és érdekfeszítő lett a kiállítás anyaga, amely valóban reprezentálja a kortárs magyar festészet élmezőnyét – közölte a művészettörténész.
A pályázó művészek mellett meghívott alkotók is szerepelnek műveikkel a nagyszabású képzőművészeti találkozón – köztük a hazai festészet olyan neves képviselői, mint Váli Dezső, Vojnich Erzsébet, Ázbej Kristóf, Serényi H. Zsigmond, Verebics Katalin, Sejben Lajos, vagy a XVIII. Biennále fődíját elnyert Czene Márta.
A rendezés során törekedtek arra, hogy megőrizzék a Táblaképfestészeti Biennáléra évtizedek óta jellemző stíluspluralizmust és sokszínűséget. A tárlat történetében előfordultak olyan évek, amikor a beadott művek között vagy a zsűri szelekcióját követően az absztrakt különböző árnyalatai vagy éppen a figuratív alkotások kerültek többségbe, idén nagyjából egyensúly van a stílusirányzat között. A kiállítás rendezőelve is ezt tükrözi, a szecessziós Reök-palota egyik emeletén a figurális alkotások, a másikon az absztrakt művek kaptak helyet – tudatta a művészettörténész.
A Táblaképfestészeti Biennálét 1983 óta szervezik meg Szegeden. A kiállítás immár nyolcadik alkalommal rendezik meg a Reök-palotában.